א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לאחר נסיון חיסול

עיתונאית איראנית קראה לביידן "להעיף את האיראנים מאמריקה"

איראנית אמריקאית מתנגדת למשטר האיראני, פנתה למשטר בראיון ל-CNN ואמרה לו 'ללכת לעזאזל' לאחר שגבר בן 23 חמוש ארב מחוץ לביתה בברוקלין וניסה להיכנס לביתה

עיתונאית איראנית קראה לביידן "להעיף את האיראנים מאמריקה"
חאליד מהדייב מחוץ לבית צילום: צילום מסך

לאחר שגבר נעצר בברוקלין עם רובה AK-47 ליד ביתה של העיתונאית והאקטיביסטית האיראנית מסיח עלי נג'אד, העיתונאי והפעילה האיראנית מאסיה אלינז'אד אמרה לממשלת איראן "ללכת לעזאזל". בהודעה ישירה למשטר האיראני במהלך ראיון מול מצלמה ל-CNN. "אני לא מפחדת מכם, יש לי רק חיים אחד, אכפת לכם מכוח, אכפת לכם מהכבוד שלכם, ומהחופש של מיליוני אנשים אחרים בתוך איראן".

"אני לא מפחדת, כי אני יודעת מה אני עושה", אמרה, "יש לי רק חיים אחד, והקדשתי את חיי לתת קול לאנשים איראנים בתוך איראן שיוצאים באומץ לרחובות, מתמודדים עם רובים וכדורים כדי למחות נגד המשטר האיראני, אבל זה קורה באמריקה. זה קורה בפעם השנייה, הם מנסים להתנקש, להרוג ולחטוף אזרחים אמריקאים על אדמת ארצות הברית".

"קודם כל הכניסו את אחי לכלא כדי להעניש אותי", אמרה "שנית, הם הביאו את אחותי לטלוויזיה כדי להתנער ממני בפומבי, שלישית, חקרו את אמא שלי שעות על גבי שעות וביקשו ממנה לפתות אותי להגיע לטורקיה, ואז הם עצרו את כל הנשים האלה, והביאו את כולן לטלוויזיה כדי להתנער ממני בפומבי".

מסיח עלי נג'אד היתה מטרה בשנת 2021 במזימת חטיפה איראנית, וניצלה על ידי ה-FBI. היא נלקחה לבית בטוח, לאחר שארבעה קציני מודיעין איראניים תכננו לחטוף אותה מביתה בברוקלין ולקחת אותה על סירת מנוע מהירה לוונצואלה.

"בשנה שעברה כשהייתי כאן, זה היה כשה-FBI הודיע ​​שהם מנעו את מזימת החטיפה", אמרה ל-CNN. "הייתי בסדר, סוף סוף אני הולכת ליהנות מהחופש שלי באמריקה להשמיע קול לאנשים חסרי קול בתוך איראן. אבל עכשיו אמרו לי, לפני כמה ימים, שאני צריכה לעבור מהבית שלי כי הפעם גבר עמד מול הבית שלי עם אקדח טעון כדי להרוג אותי".

גורמים רשמיים באיראן הכחישו שנה שעברה את ההאשמות על החטיפה. לפני שסיימה את הראיון שלה ב-CNN, היא השאירה הודעה לנשיא ג'ו ביידן.

"סגור את הרפובליקה האסלאמית, תעיף את כל הדיפלומטים האיראנים", אמרה. "למה הם כאן? המשטר האיראני אתגר פעמיים את ממשלת ארה"ב על אדמת ארה"ב, מגיע לי להיות חופשיה בארצות הברית של אמריקה, תעיף אותם, אם לא, תאמין לי הם הולכים לרדוף אחרי עוד אזרחים אמריקאים".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום חמישי האחרון גבר נעצר בברוקלין עם רובה AK-47 ליד ביתה של העיתונאית והאקטיביסטית האיראנית מסיח עלי נג'אד, הוא אמר למשטרה שהוא הלך לשם "לחפש מישהו".

האיש שנעצר הוא חאליד מהדייב בן 23, האיש מרפובליקת אזרבייג'אן, נצפה משוטט מחוץ לביתה של העיתונאית האיראנית הידועה כפעילת זכויות נשים.

החשוד שוטט מחוץ לביתה בברוקלין, הביט דרך החלונות ואף ניסה להיכנס לבית. היא הגישה תלונה במשטרה, אך לא פורסם האם משטרת ניו יורק קיבלה מידע על ידי סוכנים פדרליים לגבי הרכב, או שעצירת האיש לבדיקה הייתה צירוף מקרים.

בזמן שהאיש עוכב ונחקר, המשטרה מצאה רובה סער AK-47 במזוודה במושב האחורי של המכונית ו-1,100 דולר במזומן. הוא הכחיש תחילה שהמזוודה והרובה שייכים לו, אבל אחר כך שינה את סיפורו והודה שהנשק שלו, והוא "בברוקלין כי הוא חיפש מישהו". המשטרה מצאה במכונית גם שתי לוחיות רישוי נוספות עם מספרים שונים שהונפקו על ידי מדינות שונות.

איראן ברוקלין ג'ו ביידן CNN נסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד