ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חמוש ברובה

ברוקלין: הציץ לביתה של פעילה נגד איראן ונעצר

העיתונאית והאקטיביסטית האיראנית מסיח עלי נג'אד, גילתה אדם חמוש מחוץ לביתה בברוקלין ניו יורק, שוטרים עצרו את האיש שהגיע מאזרבייג'אן עם רובה. האיש נצפה מציץ לתוך הבית ומנסה להיכנס אליו

ברוקלין: הציץ לביתה של פעילה נגד איראן ונעצר
חאליד מהדייב מחוץ לבית צילום: צילום מסך

גבר נעצר בברוקלין עם רובה AK-47 ליד ביתה של העיתונאית והאקטיביסטית האיראנית מסיח עלי נג'אד, הוא אמר למשטרה שהוא הלך לשם "לחפש מישהו".

האיש שנעצר הוא חאליד מהדייב בן 23, על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International, האיש מרפובליקת אזרבייג'אן, נצפה משוטט מחוץ לביתה של העיתונאית האיראנית הידועה כפעילת זכויות נשים.

החשוד שוטט מחוץ לביתה בברוקלין, הביט דרך החלונות ואף ניסה להיכנס לבית. היא הגישה תלונה במשטרה, אך לא פורסם האם משטרת ניו יורק קיבלה מידע על ידי סוכנים פדרליים לגבי הרכב, או שעצירת האיש לבדיקה הייתה צירוף מקרים.

בזמן שהאיש עוכב ונחקר, המשטרה מצאה רובה סער AK-47 במזוודה במושב האחורי של המכונית ו-1,100 דולר במזומן. הוא הכחיש תחילה שהמזוודה והרובה שייכים לו, אבל אחר כך שינה את סיפורו והודה שהנשק שלו, והוא "בברוקלין כי הוא חיפש מישהו".

המשטרה מצאה במכונית גם שתי לוחיות רישוי נוספות עם מספרים שונים שהונפקו על ידי מדינות שונות.

המשטרה צפתה בחשוד במשך ארבע שעות ביום רביעי וחמישי כשהוא יושב במכונית סובארו אפורה עם לוחיות רישוי מאילינוי. ה'ניו יורק פוסט' דיווח כי שוטרי משטרת ניו יורק עצרו את האיש ביום חמישי לאחר שהתעלם מתמרור עצור, המשטרה גילתה שהוא נוהג ללא רישיון נהיגה.

האיש אמר למשטרה כי הוא מתגורר ביונקרס, אך שכר הדירה שם גבוה מדי וכי בכוונתו למצוא מקום מגורים חדש בברוקלין. לדבריו, ניסה לפתוח את דלת הכניסה לבית כדי לדפוק על דלת הפנימית ולברר על מקום מגורים אפשרי.

העיתונאית שפועלת נגד חוק עטיית החיג'אב באיראן, ונלחמת למען זכויות נשים, היתה יעד למזימת חטיפה בינלאומית על ידי רשת ביון של איראן בשנה שעברה. יש לה קהל עוקבים ניכר באיראן במיוחד בקרב נשים עם למעלה מ-7 מיליון עוקבים באינסטגרם ו-373,000 בטוויטר.

כזכור ב-2018 איראן ניסתה לחטוף את העיתונאית האיראנית - אמריקנית מאדמת ארה"ב, היא קראה לממשל ביידן להעניש את טהרן, והתריעה כי ניסיון החטיפה הוא הדוגמה האחרונה מדוע המשטר בטהרן לא צריך להיות שותף לכל הסכם גרעיני. היא גם הביעה משאלה לבקר בישראל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט פדרלי בניו יורק, קציני ביון איראניים בשנת 2018 ניסו לאלץ את קרובי משפחתה של אלינג'אד באיראן לפתות אותה להגיע למדינה שלישית, שם היא היתה אמורה להיעצר ולהיחטף לאיראן כדי להיכלא. כשזה לא הצליח, הם שכרו חוקרים פרטיים בארה"ב שיעקבו אחריה בשנתיים האחרונות. הסוכנים האיראנים בדקו דרכים אפשריות להעביר אותה מארצות הברית, כולל שכירת סירת מנוע צבאית שתיקח אותה ממנהטן, כך על פי כתב האישום.

איראן ברוקלין משטרת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד