ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"שימוש נצלני ופסול"

זעם על אלי אבידר בעקבות שם מפלגתו

עמותת 'ישראל חופשית' שפועלת 'נגד הכפייה הדתית', זועמת על חבר הכנסת אלי אבידר שהכריז על הקמת מפלגה בשם זהה ומבטיחה להיאבק בו בכל דרך כדי שלא ישתמש בשם זה. גם השר הגיב: "תמוה שאלי אבידר ידידי נוטל את השם שלה למפלגתו החדשה. הוא איש יצירתי ואני משוכנע שהוא יכול למצוא שם משלו"

זעם על אלי אבידר בעקבות שם מפלגתו
אלי אבידר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (שלישי) הודיע חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' כי הוא מקים מפלגה בשם 'ישראל חופשית', אלא שללא מעט ישראלים שם המפלגה צלצל מוכר. מסתבר שישנה עמותה ותיקה בשם 'ישראל חופשית' שלא ראתה בעין יפה את השימוש בשמה.

אבידר ומנסור עבאס במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90. 

בפוסט בדף הפייסבוק של העמותה נכתב: "כנראה שאזלו השמות המקוריים למפלגות, אם ח"כ אלי אבידר נזקק דווקא לשם שלנו, מכל צירופי המלים בעברית, ככינוי למפלגתו החדשה. אנחנו כאן כדי להזכיר: ישראל חופשית היא עמותה רשומה שפועלת בזירה הציבורית מאז שנת 2009 וגאה לקחת אחריות על שינויים מרחיקי לכת בתחום הדת והמדינה".

אבידר מקים מפלגה: הזמן לנקות נוכלים מהפוליטיקה

בעמותה איימו כי ייאבקו בכל דרך מח"כ אבידר להשתמש בשמה: "ישראל חופשית יש רק אחת, ואנו נפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע את השימוש הנצלני והפסול בשם שבנינו בעמל רב, לאורך שנים, לצרכי הישרדות פוליטית".

אבידר בכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גם יו"ר 'מרצ', שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס וכתב: "לפני 13 שנה ייסדתי את "ישראל חופשית" למאבק בכפייה הדתית. בשנים של פעילות נמרצת בהנהגת מיקי גיצין ואחריו אורי קידר, התנועה צברה פעילים מסורים והצלחות רבות. אני גאה בה מאוד. תמוה שאלי אבידר ידידי נוטל את השם שלה למפלגתו החדשה. הוא איש יצירתי ואני משוכנע שהוא יכול למצוא שם משלו". כך הורוביץ.

(נ.ב. אין בסיקור זה בכדי לתמוך בעמותה או במטרותיה המסוכנות לאופייה של המדינה היהודית).

אלי אבידר ישראל חופשית מפלגה חדשה הקמת מפלגה בחירות לכנסת ה-25 ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד