י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
קול בודד

שערורייה: בכירה תקפה את הג'יהאד והודחה

המתאמת ההומניטרית שאחראית על הסיוע לפלסטינים צייצה נגד הג'יהאד האיסלאמי אחרי מבצע "עלות השחר" ברצועת עזה, והודחה מתפקידה לא לפני שאולצה למחוק את הציוץ ולהתנצל. גורמים מדיניים: "מדובר בעוד מעשה של צביעות ופחדנות מצד האו"ם"

שערורייה: בכירה תקפה את הג'יהאד והודחה
רעולי פנים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

ביקורת נגד ג'יהאד אסלאמי מצד בכירה בארגון האומות המאוחדות הובילה להדחתה מתפקיד יוקרתי, ובישראל תוקפים ומכנים את ההחלטה כפחדנית.

שרה מסקרופט, האחראית על המשרד לסיוע הומניטרי לפלסטינים, תקפה את הג'יהאד האיסלאמי אחרי מבצע "עלות השחר" ברצועת עזה בציוץ בטוויטר לפני כחמישה ימים, זאת בעקבות המבצע.

"חשה הקלה לראות הסכמה על הפסקת אש ששמה קץ למעשי העוינות שפוגעים גם באזרחים פלסטינים וגם בישראלים. ירי רקטות חסר אבחנה מצד הג'יהאד האיסלאמי שגרר ירי ישראלי הוא דבר מגונה. ביטחונם של כל האזרחים הוא דבר מרכזי ויש לכבד את הפסקת האש", כתבה.

בעקבות כך, מנהליה אילצו אותה למחוק את הציוץ שכתבה בטוויטר, להתנצל עליו - ולסגור את החשבון. "אחד הציוצים הקודמים שלי ניזון ממידע שגוי ומחקתי אותו. אני מתנצלת עמוקות על השיפוט הגרוע שלי. כל האזרחים, בכל מקום, חייבים לחיות בשלום", התנצלה.

אך הפלסטינים זעמו, ובאו"ם בכל זאת החליטו להדיח אותה מתפקידה ולחפש לה מחליף או מחליפה. בישראל ביקרו בחריפות את ההחלטה, אם כי לא באופן רשמי.

גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי "מדובר בעוד מעשה של צביעות ופחדנות מצד האו"ם מול בכיר שלא חשש לומר את האמת", כלשונם.

או"ם ג'יהאד אסלאמי טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד