י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"החקירה מתפתחת"

ראש העיר יישאר במעצר: "ישן עם פרעושים וקרציות"

עורך דינו של רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, מתח ביקורת על התנהלות בית המעצר בו הוא שוהה, וטען כי גרינברג סובל מתת תנאים במהלך שהותו במעצר. "צר לי שמדינת ישראל לא מסוגלת לספק תנאים בסיסיים למגורי אדם", אמר | בית המשפט האריך את מעצרו של גרינברג בארבעה ימים נוספים

ראש העיר יישאר במעצר: "ישן עם פרעושים וקרציות"
רמי גרינברג צילום: באדיבות המצלם

פחות משבוע לאחר שנעצר במסגרת פרשת השוחד, בית המשפט האריך היום (שני) בפעם השנייה את מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. במשטרה טענו כי "החקירה הולכת ומתפתחת". יחד עם גרינברג, נזכיר, נעצר גם מנכ"ל העירייה ושני אנשי עסקים.

פרקליטו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל טען במהלך הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון כי גרינברג חווה סבל רב במהלך שהותו במעצר. "בפעם המי יודע כמה שאני צריך לספר לבית המשפט על כך שבבית המעצר פוגשים כל מיני יצורים שהם במעצר עד תום ההליכים עם 8 רגליים, פרעושים וקרציות", אמר ברטל. "צר לי שמדינת ישראל לא מסוגלת לספק תנאים בסיסיים למגורי אדם עדיין בשנת 2022. אני מבקש שבית המשפט יתחשב בכך כי זה מתחת לכל ביקורת".

השופט גיל גבאי קבע כי קיים חשד סביר שגרינברג ביצע את העבירות המיוחסות לו וכן יש חשש שישבש החקירה. בשל כך הורה השופט להאריך את מעצרו בארבעה ימים. "אני מוצא לנכון להורות למפקד בית המעצר תל אביב להודיע לבית המשפט עד מחר באשר לתנאי החזקת החשוד וליתן מענה לטענה שהחדר בו שוהה החשוד נגוע בחרקים מסוגים שונים וכי לא ניתנים לחשוד תנאי מחייה הולמים לרבות מזרון, שמיכה וכיוצ"ב. ברור מאליו כי מצופה משב"ס להחזיק את החשוד בתנאים הולמים".

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, אנשי העסקים העבירו כספים, בסך מאות אלפי ש"ח, לקמפיין הבחירות של גרינברג שהיה דאז המועמד לראשות העיר ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון, שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו.

גרינברג, נזכיר, עוכב לחקירה לפני כחודש בחשד לביצוע עבירות של מרמה, הפרת אמונים וסחיטה באיומים. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. במשטרה חשדו כי גרינברג, שנחקר לצד שלושה ממקורביו, דרש את פיטוריהם מעבודה של מתנגדיו ושל בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם. "כראש עיר, בטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד", כתב גרינברג לאחר החקירה.

 

 

רמי גרינברג חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד