ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"בצורה ברוטלית"

לפנות בוקר: המאחז החרדי החדש - פונה | צפו

מעל לעשר משפחות חרדיות הקימו בתחילת השבוע מאחז בשם 'דרך אמונה' על שם ספרו של הרב קנייבסקי זצ"ל, ופונו במהלך שעות הבוקר על ידי כוחות מג"ב. דוברות היישוב: "הממשלה החליטה לחסל כל התיישבות שתשמור על הרצף היהודי בגוש עציון"

לפנות בוקר: המאחז החרדי החדש - פונה | צפו
פינוי מאחז דרך אמונה צילום: דרך אמונה

המאחז החרדי 'דרך אמונה' שהוקם לפני פחות משבוע פונה היום (רביעי) לפנות בוקר על ידי כוחות מג"ב, לאחר שאתמול נחשף וקיבל תהודה רבה בתקשורת וברשתות החברתיות.

המאחז, שככל הנראה נקרא על שם ספרו הנודע של הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, הוקם בגוש עציון על ידי משפחות חרדיות ובני ישיבות במטרה לעצור את ההשתלטות הערבית על שטחים רבים באזור ולספק מענה ופתרון למצוקת הדיור במגזר.

בימים האחרונים המשפחות שהגיעו לשטח התמקמו במקום ובנו מספר בתים קטנים עראיים מלוחות עץ לצד בית מדרש, אלא שהבוקר כצפוי הגיעו כוחות הביטחון לפנותם. כאשר המתיישבים מצידם טוענים לאלימות קשה במהלך הפינוי, שהתבצע יחסית מהר.

"ממשלת גנץ-לפיד-בנט והאחים המוסלמים, החליטו לצערנו לחסל כל התיישבות שתשמור על הרצף הטריטוריאלי היהודי של גוש עציון. קמנו הבוקר באלימות קשה אל פינוי היישוב שהתנהל בצורה זוועתית וברוטלית כנגד המתיישבים החרדים", נמסר מטעם דוברות הישוב.

עוד מסרו מהישוב: "בשעה 5 לפנות בוקר הגיעו כוחות מג”ב רבים והתחילו מיד בפינוי המשפחות למעט כמה אירועים נקודתיים שבהם המג”ב נהג באלימות קשה ללא כל צורך בכך, הפינוי עבר בצורה די שקטה. אנחנו ירינו את ירית הפתיחה בתהליך הקמת היישוב, כל הטוב עוד לפנינו".

חבר הכנסת יריב לוין, בכיר מפלגת הליכוד, בירך על הקמת המאחז ואמר: "אני רוצה לברך על הפעולה הכל כך חשובה של הקמת ישוב בארץ ישראל לכבודו של הרב קנייבסקי זצ"ל. התרומה הזאת לבניין הארץ תעמוד לכם לזכות גדולה, ישר כוח", מסר.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית תקף את הפינוי: "מתברר שהמנהל האזרחי יודע לעבוד בנחישות וביעילות כדי להילחם ביישובים לא מוסדרים. כמובן, רק אם הם יהודים".

מאחז גוש עציון חרדים דרך אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד