ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פרשת השחיתות החמורה

העליון קיצר את עונשה של בכירת ישראל ביתנו: זה העונש שתרצה

כשנה לאחר שנגזרו עליה 10 שנות מאסר, בית המשפט העליון קיצר היום את עונשה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו

העליון קיצר את עונשה של בכירת ישראל ביתנו: זה העונש שתרצה
pixabay

בית המשפט העליון קיצר היום (רביעי) את עונשה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, עליה נגזרו 10 שנות מאסר במסגרת פרשת 'ישראל ביתנו'. העליון קיבל את ערעורה של קירשנבאום וקבע כי תרצה 7.5 שנות מאסר בלבד. סגנית השר לשעבר מרצה בימים אלו את מאסרה בכלא נווה תרצה.

לפני כשנה גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על פאינה קירשנבאום 10 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי, 900 אלף שח קנס וכן חילוט בגובה מיליון ש"ח. "ניצול עוצמת הכוח הוביל לניתוב תקציבי המדינה, תוך שיקולים זרים ופגיעה בעקרונות הדמוקרטיה", אמר השופט ירון לוי בגזר הדין. עורך דינה של קירשנבאום הודיע כבר אז כי בכוונתו לערער על גזר הדין.

כזכור, קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד.

בפסק הדין שהרשיע את קירשנבאום נכתב כי היא "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה". השופט ירון לוי ציין כי "בשיטה זו נטלה הנאשמת נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של כשני מיליון שקלים. כספי השוחד שימשו אותה, את בני משפחתה, את המפלגה, מקורביה וגורמים שחפצה בטובתם".

פאינה קירשנבאום ישראל ביתנו כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד