ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מגמה מדאיגה

שליש מהבריטים הצעירים מאמינים בקונספירציות אנטישמיות

בסקר שנערך בבריטניה, כ-20% מהציבור הבריטי מאמין שליהודים יש השפעה גדולה על הכספים העולמיים. עוד עולה מהסקר, כי כתוצאה משימוש באינטרנט, יותר צעירים מאמינים בתיאוריות קונספירציה ששורצות באינטרנט

 בית ספר חרדי בלונדון: אילוסטרציה
בית ספר חרדי בלונדון: אילוסטרציה צילום: 'פינטר טראסט'

סקר חדש קובע כי כשליש מהאוכלוסייה הבריטית מאמינה בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות על רקע עלייה מזעזעת בתקריות אנטי-יהודיות. עמותת 'תקווה ולא שנאה' Hope not Hate שהמטרה שלה היא "לפעול ללא לאות כדי לחשוף ולהתנגד לקיצוניות הימנית", פרסמה שהמחקר האחרון שלה מצא ש-34% מהבריטים בגילאי 18 עד 24 חושבים שזה "כנראה" או "בהחלט נכון" שליהודים יש השפעה מופרזת על מערכות הבנקאות והפיננסיות העולמיות. בנוסף 20 אחוז מ-4,010 הנסקרים בכל קבוצות הגיל ענו באופן דומה.

הסקר העלה כי מספר גורמים היו אחראים לנתונים, עם חוסר שביעות רצון ממדיניות הקורונה, גלובליזציה וסיבות נוספות. מהסקר גם עולה כי חוסר אמון בתקשורת המיינסטרים, כתוצאה משימוש באינטרנט, עשוי לגרום ליותר צעירים להאמין בתיאוריות קונספירציה ששורצות באינטרנט.

הסקר הנוכחי הוא המשך לסקר שפורסם ביולי האחרון. תקריות אנטישמיות בבתי ספר תיכוניים בבריטניה גדלו כמעט פי שלושה בחמש השנים האחרונות, כך על פי מחקר מטריד מאד. הממצאים חושפים גם שכמעט לאף בית ספר אין מדיניות להילחם בגל השנאה. יותר מ-1,000 אירועים נחשפו על ידי חקירה בקנה מידה גדול חסר תקדים באמצעות בקשות לחופש מידע. אלה כללו 76 מקרים חמורים מאד, מורים דיווחו עליהם למשטרה. בנוסף היו 13 תקיפות פיזיות.

הדו"ח המדאיג חשף גם שפחות מאחד מכל 20 בתי ספר יש מדיניות להתמודדות עם אנטישמיות. פוליטיקאים של המפלגה השמרנית והלייבור הגיבו לממצאים בקריאה לממשלה להציג מדיניות של מאבק באנטישמיות בכל בתי הספר.

אנטישמיות בבריטניה צעירים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד