ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
הסכם הגרעין

מסר אמריקאי מאיים לעבר איראן: "היא מסתכנת"

בכירים בממשל ביידן מספרים כי ארצות הברית העבירה מסר לאיראן כי אם היא תקשור בין סגירת החקירות של סבא"א לגבי פעילותה הגרעינית החשודה לבין היישום המלא של הסכם הגרעין - היא תסתכן בעיכוב בהסרת הסנקציות עליה. בכיר בממשל: "העסקה בנויה על העיקרון של צעד אחרי צעד ויישום תמורת יישום"

מסר אמריקאי מאיים לעבר איראן: "היא מסתכנת"
מתקן גרעיני איראני צילום: Iran international

ארצות הברית העבירה מסר מאיים לאיראן, לפיו היא עלולה לעכב את הסרת הסנקציות שמוטלות עליה אם היא תקשור בין סגירת החקירות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לגבי פעילותה הגרעינית החשודה לבין היישום המלא של הסכם הגרעין.

לפי הדיווח ב'וואלה', ארצות הברית העבירה את ההבהרה הזו לאיראנים במסגרת התשובה להערותיהם על טיוטת הסכם הגרעין, שיבוצע בכמה שלבים בפרקי זמן שונים.

בשלב השלישי ביישום ההסכם, שאמור להתרחש ארבעה חודשים אחרי החתימה על ההסכם, איראן אמורה לסיים ליישם את הטלת ההגבלות על תכנית הגרעין שלה ולחדש פיקוח מלא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במתקני הגרעין שבשטחה.

ארצות הברית אמורה בשלב הזה להסיר את כל הסנקציות השניוניות - סנקציות שמוטלות על חברות בינלאומיות שסוחרות עם איראן - ולבצע צעדים נוספים כמו הסברה למגזר הפרטי לגבי הדרך לעשות עסקים עם איראן.

תרחיש בו איראן מסכימה לספק לפקחי האו"ם תשובות רציניות להבהרות שהם מבקשים נראה לא סביר, וכדי לוודא שהוא יקרה בארצות הברית מקווים שהעובדה שהחלק המשמעותי של הסנקציות יוסר רק אחרי יום היישום של ההסכם ייתן לאיראנים תמריץ.

בכיר בממשל אמריקני: "העסקה בנויה על העיקרון של צעד אחרי צעד ויישום תמורת יישום - האיראנים לא יקבלו הכול בבת אחת. אמרנו לאיראנים שזו האחריות שלהם לפתור את נושא החקירות עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואין שום סיבה לקשור את הסוגייה הזו ליישום מחדש של הסכם הגרעין".

 אם איראן תעשה זאת היא מסתכנת בעיכוב בהסרת הסנקציות שמוטלות עליה", אמר הבכיר האמריקני.

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד