י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת תקופת החגים

מפגש ראשון מסוגו: מפקדי התחנות בערים החרדיות נועדו

במפגש ראשון מסוגו השתתפו מפקדי תחנות המשטרה בערים החרדיות | רב המשטרה סקר בפני המפקדים את שיתוף הפעולה עם המגזר החרדי: "עברנו כברת דרך רצינית" 

מפגש ראשון מסוגו: מפקדי התחנות בערים החרדיות נועדו
מפגש המפקדים צילום: באדיבות המצלם

המשטרה קיימה לראשונה כנס בהשתתפותם של כלל מפקדי התחנות ברחבי הארץ, אשר בתחום שיפוטם מתגוררים בני המגזר החרדי. זאת, בין היתר, על רקע ההיערכות לקראת ימי החגים, בהם כידוע האתגרים רבים, ובראשם המצב הביטחוני ואירועים רבי משתתפים כגון התפילות בבתי הכנסת ושמחות בית השואבה.

הנושאים שעלו לדיון, בין השאר, הם אתגרי האבטחה במניינים רבי מתפללים והצורך לחבר את הרבנים, הגבאים וראשי הקהילות לעבודת המשטרה הביטחונית. כמו כן עלה נושא הסדרי תנועה במסגרת הנסיעה לאדמו"רים בימי החגים. סוגיות נוספות עסקו בקשר הקבוע בין מפקדי התחנות לרבנים. קשר מסוג כזה, הוסבר לקצינים, הוא זה שמונע חיכוכים רבים שלא לצורך.

הכנס אורגן על ידי הרבנות המשטרתית בראשותו של רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, בהשתתפותו של סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן ובשיתוף פעולה עם ענף מנהיגות במכללת השוטרים.

רב המשטרה, שיזם את הכנס, העלה על נס את הגעתם של מפקדי התחנות והודה להם על העשייה אל מול האוכלוסייה החרדית. הרב ברכיהו הדגיש בדבריו כי "משטרת ישראל עברה כברת דרך רצינית בשנה האחרונה שעיקרה הבנה והוצאה לפועל של סוגיית נגישות הציבור הדתי והחרדי לתחנות המשטרה בדגש על ימי השבת וחג".

במשטרה הוקם לאחרונה פורום שבת שעוסק במתן פתרונות הלכתיים ייחודים המקובלים על ידי גדולי הפוסקים, במצבים בהם היה חשש לחילול שבת. הרב סיפר למפקדי התחנות על הפרויקטים ואלו האיצו להפעיל את האמצעים בכלל התחנות בערים החרדיות והדתיות.

סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן הדגיש בפני המפקדים כי "הציבור הדתי והחרדי מהווה כבר היום כ-13 אחוז מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל וככל שניתן לו קשר ומענה מותאם, כך למעשה נתחבר בשרותי המשטרה לצרכים הגדלים של הקהילות". הסמפכ"ל האיץ במפקדים להיפגש ככל הניתן עם הרבנים ומנהיגי הקהילות ובעיקר בימים שלפני תקופת החגים.

משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד