ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מיפוי הבתים ומעצר מבוקשים

צה"ל פעל בכפר ממנו יצאו המחבלים: פלסטיני נהרג בחילופי ירי

יממה לאחר תקרית הירי שבה נהרג קצין צה"ל, רב-סרן בר פלח הי"ד, כוחות הביטחון פעלו הבוקר בכפר ממנו יצאו שני המחבלים | במהלך הפרת סדר בכפר, נפתחה אש לעבר הלוחמים שהשיבו בירי. הפלסטינים דיווחו על צעיר שנהרג | אמש הובא בר פלח הי"ד למנוחות בהלוויה קורעת לב

צה"ל, ארכיון
צה"ל, ארכיון צילום: דובר צהל

כוחות צה"ל פעלו הבוקר (חמישי) בכפר דאן שבצפון השומרון, ממנו יצאו שני המחבלים שהיו מעורבים בתקרית הירי אמש, במהלכה נהרג רב-סרן בר פלח ז"ל. במהלך הפעילות בכפר נפתחה אש לעבר הלוחמים שהשיבו בירי. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על צעיר בן שנהרג במהלך חילופי הירי.

הכוחות נכנסו לכפר במטרה לעצור בני משפחה של שני המחבלים, שאחד מהם היה איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים ולמפות את בתי המחבלים. "כוחות הביטחון פועלים כעת למיפוי בתיהם של המחבלים שהרגו את רב-סרן בר פלח ז"ל ולמעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון", מסר דובר צה"ל.

התקרית הקשה התרחשה בליל אמש, לאחר שתצפיות של הצבא זיהו, מעט לפני חצות, שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות צה"ל שהוקפצו לנקודה איגפו בהמשך הלילה את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה"ל הסתערו וירו לעבר החשודים ונטרלו אותם. בצה"ל מעריכים כי מדובר במארב מתוכנן של המחבלים.

אמש הובא למנוחות בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל. "הבטחת שתשמור עלינו", ספד לו אחיו. "היית מגיע בהפתעה למושב ולוקח אותי לבריכה. למה בר? למה לא הקשבת לאבא שאמר לך אל תהיה גיבור? ועכשיו במקום לשמור עלינו הוא שומר עליך שם למעלה".

אתמול ביצע הרמטכ"ל אביב כוכבי תחקור ראשוני בזירה בה נהרג רס"ן בר פלח ז"ל במהלך התקלות עם מחבלים. בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה".

"אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה", הוסיף כוכבי.

מעצר מבוקשים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד