ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
"זיוף פרוע"

פרובוקציה באומן? ברוסיה מגיבים להאשמות

דוברת משרד החוץ הרוסי מגיבה לדברים שאמר יועצו הבכיר של זלנסקי: "הצהרות אוקראינה לפיהן רוסיה מתכננת לפתוח במתקפת טילים על החסידים שיגיעו לאומן לרגל חג ראש השנה הן זיוף פרוע ופרובוקציה אנטי-רוסית"

פרובוקציה באומן? ברוסיה מגיבים להאשמות
כוחות מיוחדים אוקראינים באימונים באומן צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בשבוע שעבר, אמר ל'כאן חדשות', יועץ לשכתו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, מיכאיל פודוליאק, כי רוסיה עלולה לשגר מתקפת טילים על ההתקהלות ההמונית של החסידים בקברו של רבי נחמן בעיר אומן לרגל ראש השנה. דוברת משרד החוץ הרוסי הגיבה לדברים: "הצהרות אוקראינה לפיהן רוסיה מתכננת לפתוח במתקפת טילים על החסידים שיגיעו לאומן לרגל חג ראש השנה הן זיוף פרוע ופרובוקציה אנטי-רוסית".

דוברת משרד החוץ הרוסי הוסיפה: "מצד אחד מדובר במחשבה אבסורדית וכמובן פייק, אבל בכל זאת צריך להתייחס לדברים ברצינות כי הם נשמעים מכיוון המשטר בקייב. מדובר במשטר שפעם אחר פעם ניסה לשחק בתחושות של יהודים דתיים. אין שום ספק שיש בהם די אכזריות כדי לנצל את ההזדמנות כדי ליצור פרובוקציה אנטי רוסית נוספת".

כזכור מיכאל פודוליאק, יועץ בכיר לנשיא אוקראינה הזהיר כי "רוסיה תבצע במכוון ירי טילים לאומן". בראיון לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' בשבוע שעבר אמר כי צבא רוסיה יתקוף דווקא כאשר יהודים נמצאים במקום ולכן הוא אינו ממליץ למתפללים להגיע לאומן. "אין לנו ספק שחלק מהחסידים יעשו מאמצים להגיע לאומן ברגל, אנחנו מבינים שהאנשים האלו לא יישמעו לאזהרות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן". עוד אמר: "רוסיה יכולה לעשות זאת בכוונה כדי ליצור זעזועים גלובאליים".

בשבוע שעבר שירות הביטחון של אוקראינה ביצע מספר אימונים נגד טרור במחוז צ'רקסי, לקראת הגעת המתפללים לאומן השייכת למחוז צ'רסקי. הגעתם של מספר רב של מתפללים, הביאה את הממשלה האוקראינית לא לקחת סיכון. מטעם שירות הביטחון האוקראיני נמסר לתקשורת "פעולות אלו מכוונות לחיזוק האבטחה ואימוני תגובה מהירה לאיומים אפשריים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד