כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שנייה בתוך שבוע

שריפה השתוללה הלילה במפעל; המחסן בער כליל

לוחמי האש נלחמו הלילה בשריפה שפרצה במפעל אקו רד שבאזור התעשייה בערד. מדובר בשריפה שנייה שפורצת בשטח המפעל בתוך 8 ימים. גם הפעם היא כובתה ללא נפגעים אך הותירה אחריה נזק רב לרכוש | תיעוד מהזירה

שריפה השתוללה הלילה במפעל; המחסן בער כליל
השריפה במפעל אקו רד בערד צילום: דוברות כבאות והצלה תחנת דימונה

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, התקבלו מספר קריאות על שריפה במפעל אקו רד הנמצא באזור התעשייה שבעיר ערד.

צוותי כיבוי והצלה מתחנות ערד, דימונה וחורה הוזנקו מיד למקום האירוע. לוחמי האש אשר הגיעו זיהו כי מדובר בשריפה של מחסן במפעל וכי הוא בוער כליל.

לוחמי האש בפיקודו של קצין המשמרת רשף אסף שבת וסגנו רשף אליהו קסנר, חולקו למספר גזרות ופעלו לכיבוי השרפה כשעיקר המאמץ הראשוני היה מניעת התפשטות השרפה למתחם נוסף במפעל, תוך כדי ביצוע מגננה מפני התפשטות הדלקה לתחנת דלק הנמצאת סמוך למפעל.

לאחר נקיטת כל אמצעי הזהירות מחשש של קריסת גג המבנה, חדרו הצוותים על מנת לבצע כיבוי סופי לכלל מוקדי הבערה בעזרת קצף ייעודי כאשר במקביל הם מבצעים סריקות מקיפות בעזרת מצלמות תרמיות לשלילת הימצאות לכודים\נפגעים.

נוסף, לאירוע הוזנק מנוף כיבוי בכדי לתת מענה בכיבוי מהגובה ע"פ הצורך ובכדי לתת תמונת מצב בכל רגע נתון על התפתחות האירוע בתצפית מנקודה אסטרטגית על מנת לשלוט בכל שטח המפעל. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

למקום הגיעו סגן מפקד תחנת דימונה, רב רשף אסי לוי ורמ"ד הגנה מאש רשף מיכאל שוקרון.

בוצעה חקירה ראשונית לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

נזכיר כי רק לפני 8 ימים בט"ז אלול השתוללה שריפת ענק באותו מפעל שמכיל חומרים מסוכנים שהיוו סכנה לשלום תושבי האזור. צוותים רבים מתחנות כיבוי באזור נלחמו באש במשך שעות והצליחו לכבותה ללא נפגעים.

איזור תעשייה ערד שריפה במפעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד