ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מצוקת הכבישים

מחאה מול ביתו של שר הביטחון על מצב הפקקים

ראשי רשויות מיהודה ושומרון פתחו בימים האחרונים במחאה על מצב התחבורה בכבישי יהודה ושומרון. לא רק פיגועים ותאונות דרכים קשות פוגעים בשגרת החיים של הנוסעים בצירים אלה; בעיה קשה לא פחות איתה הם נאלצים להתמודד מדי יום היא עומסי תנועה ופקקים ארוכים שהופכים גם נסיעה בין נקודות קרובות לנסיעה ארוכה

מחאה מול ביתו של שר הביטחון על מצב הפקקים
רכבים בפקק צילום: פלאש 90

תושבים מעפרה מספרים כי יתרון הקירבה לעיר הבירה נמחק. עומסי התנועה בכניסה לירושלים מדי בוקר וערב הופכים את הנסיעה שאורכת בד"כ כארבעים דקות ממרכז היישוב לאזורי דרום ירושלים, לוקחת בתקופה האחרונה שעה וחצי ואף שעתיים. תושבים רבים סיפרו כי כדי להגיע לעבודה בזמן ולהימנע מפקקים הם יוצאים מביתם בשעות הבוקר המוקדמות.

על פי הדיווח הבעיה משותפת לכל תושבי יהודה ושומרון, לא רק ביישובים הסמוכים לגוש דן או ירושלים. קריית ארבע, הקצה הדרומי של ההתיישבות, גם כן יכולה הייתה להצטיין בקרבה לבאר שבע – אחת הערים הגדולות בישראל, אלא שגם נסיעה לשם שיכולה הייתה לערוך 40 או 50 דקות מתארכת מאד בעיקר של עומסים שנוצרים סביב מעבר מיתר שיכולים להוסיף לנסיעה עוד חצי שעה.

במהלך השנים צמחה האוכלוסייה ביהודה ושומרון, מ-60 אלף מתיישבים בתחילת ימי ההתיישבות עד לכחצי מיליון ישראלים שגרים באזור היום. גם ברשות הפלסטינית נמשך גידול האוכלוסייה והרמה הכלכלית המשופרת ברשות מאפשרת ליותר ערבים להחזיק כלי רכב, מה שהופך את העומס על הכבישים הקיימים לכמעט בלתי אפשרי.

אתמול (שלישי) הוקם אוהל מחאה מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין במחאה על מצב הפקקים בבנימין, בגוש עציון ובהר חברון וביתר המעברים המרכזיים ביהודה ושומרון. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ העביר את הלילה בלינה מול ביתו של גנץ ולמחאה הצטרפו גם ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע הנכנס שלמה נאמן וראש מועצת שומרון יוסי דגן. במקום ביקר יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

כבישים יהודה ושומרון עומס בכבישים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד