כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נערכים לתרחיש קיצוני

הדחיפות עולה: התוכנית לחילוץ יהודים מרוסיה

בישראל גיבשו בחשאיות בשבועות האחרונים תוכנית חילוץ ליהודי רוסיה בעקבות המלחמה עם אוקראינה, ואף נערכים לתרחיש שבו יהיה צורך להקים גבול יבשתי. בנוסף, בוחנים עזרה כלכלית ליהודים שלא יוכלו להביא את כספם מרוסיה

הדחיפות עולה: התוכנית לחילוץ יהודים מרוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בישראל גיבשו בשבועות האחרונים תוכנית לחילוצם של יהודי רוסיה וגם נערכו לאפשרות של החמרה במצב במדינה, זאת בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כך דווח ב'חדשות 13'.

התוכנית גובשה עוד לפני הודעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על גיוס חלקי לצבא, אך כעת הדחיפות גוברת. לפי התוכנית, שגובשה במשרדי העלייה, החוץ וראש הממשלה - ישראל תגדיל את כמות הטיסות מרוסיה וממדינות סמוכות לה. 

ישנה היערכות לתרחיש קיצון, שבו ייסגר הקו האווירי בין מוסקבה לתל אביב, ויקום מעבר יבשתי דרך ליטא ופינלנד. עוד לפי התכנית, במידה וזרם התנועה מרוסיה יגדל משמעותית, תתבצע הסבה של טיסות מנתב"ג לנמל התעופה רמון.

בישראל מנסים גם לפתור את הבעיה הפיננסית של אלו המתכוונים לעלות מרוסיה. במדינתו של פוטין לא מאפשרים להוציא סכומים משמעותיים מהמדינה, מה שעלול לייצר קושי כלכלי. בישראל חושבים על אפשרויות שהמפקח על הבנקים יבחן, כמו העברת כספים ופתיחת קרן הלוואות.

עליה לארץ עליה לישראל מלחמת אוקראינה רוסיה עולים חדשים עולי ברית המועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד