כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסקרים מדברים

מה חושב הציבור על הנאום של יאיר לפיד

ראש הממשלה לפיד נאם אמש בעצרת הכללית של האו"ם וקרא ליישם את הקמת מדינת פלסטין לצד ישראל כחלק מפתרון הסכסוך העקוב מדם. אולם בסקרי דעת קהל שנערכו - הציבור לא איתו והוא גם לא נהנה מכך בתוצאות המנדטים

מה חושב הציבור על הנאום של יאיר לפיד
יאיר לפיד באו"ם צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא כי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד החליט להשיב את היוזמה להיפרדות מהפלסטינים באמצעות הקמת מדינה לצד ישראל כדי למצב את עצמו כמנהיג השמאל הבלתי מעורער וגם אם זה יעלה לו בהיחלשות הגוש שלו, הוא לא מוותר על השגת המטרה - להיות המפלגה הגדולה בפער ניכר.

אם חשבתם שנראה היסחפות לעברו בעקבות השבת השיח המדיני לקמפיין הבחירות אחרי שנים של 'רק לא ביבי', הרי שאמש בסקרים ראינו שבנימין נתניהו דווקא נהנה ומתחזק מכך, שכן הרוב הימני חושש מפני מהלכים שכאלה והדבר בא לידי ביטוי בשלושת הסקרים שפורסמו אמש בערוצים 12, 13 ו-14.

מחצית מהנשאלים בסקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע עבור 'חדשות 12' - 49% מהם השיבו כי הם אינם תומכים בפתרון שתי המדינות שכולל הקמת מדינה פלסטינית. 28% בלבד השיבו כי הם תומכים ברעיון, לעומת 23% שענו "לא יודע".

יאיר לפיד אמש באו"ם. צילום: אבי אוחיון, לע"מ.

בסקר של קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' הנתונים שונים מעט, 39% ממשתתפי הסקר השיבו כי הם תומכים ביישום פתרון שתי המדינות, בעוד 43% השיבו כי הם מתנגדים לו. 18% השיבו כי הם אינם יודעים.

מהנתונים עולה מגמה ברורה: מבין המשיבים היהודים, 32% תומכים בשתי המדינות בעוד 48% מתנגדים, לעומת המשיבים שאינם יהודים, ש-77% מהם תומכים בפתרון שתי המדינות לעומת 11% בלבד שמתנגדים לו.

בסקר שערך שלמה פילבר ומכונו 'דיירקט פולס' עבור 'ערוץ 14', נוסחה השאלה כך: "האם ראוי שראש ממשלת מעבר יקדם יוזמות מדיניות?" ובכן 51% מקרב המשיבים ענו כי הדבר "לא ראוי". 45% השיבו כי הדבר "ראוי", ואילו 4% השיבו כי אין להם עמדה בדבר.

נזכיר כי בסקרי מנדטים שפורסמו אמש זכה גוש נתניהו ב-60/61/62 מנדטים ולא בפעם הראשונה, מה שאולי מסמן מגמה הולכת ומתחזקת 40 יום לבחירות.

סקר דעת קהל מדינה פלסטינית הסכסוך הישראלי פלסטיני יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד