ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מספרים בלתי נתפסים

נחשף: הפלסטינים השתלטו יותר תחת בנט ולפיד

בדיקה חדשה שנערכה מראה כי תחת הממשלה הנוכחית קצב גידול הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C ביהודה ושומרון עלה ב-80% במימון מדינות זרות | איך הבטיחו בנט ושקד? עשר מעלות ימינה

נחשף: הפלסטינים השתלטו יותר תחת בנט ולפיד
בנט ולפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"ממשלת עשר מעלות ימינה", כך הרגיעו נפתלי בנט ואיילת שקד בעת הקמת הממשלה לפני כשנה וחצי, אולם מסתבר כי מאז כינון ממשלת בנט-לפיד חל גידול עצום בבניה הבלתי חוקית של הפלסטינים, במימון מדינות זרות, בשטחים ביהודה ושומרון במטרה להקים דה פקטו מדינה פלסטינית.

לפי בדיקה של תנועת 'רגבים' שפרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד ב'מעריב', בין מאי 2021 לאפריל 2022, תקופה המשיקה כמעט לגמרי לשנתה הראשונה של "ממשלת השינוי", חל גידול של 80% בקצב הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C ביהודה ושומרון, ובהתאמה גם של ההשתלטות הפלסטינית על קרקעות באזור הזה.

המספרים המלאים מעידים שהפלסטינים מתכננים את מדינתם כצעד אחר צעד: 15 מבנים בלתי חוקיים חדשים מדי יום. 105 מבנים בלתי חוקיים חדשים מדי שבוע. 450 מבנים בלתי חוקיים חדשים מדי חודש. 5,355 מבנים בלתי חוקיים חדשים בשנה האחרונה שנבדקה.

מי שאחראי לכך הוא שר הביטחון בני גנץ, שמתוקף העובדה שהוא האחראי ביו"ש בעקבות אי החלת הריבונות באזור. גנץ מקדם את תפיסת עולמו להקמת מדינה פלסטינית על ידי עצימת עיניים, בזמן שבמקביל הוא מעודד הריסה תמידית של כמה בתים יהודיים. 

לפי ליבסקינד, "מדובר במיזם מסודר ומאורגן, הממומן על ידי מדינות זרות. מיזם שבמסגרתו – בעוד מערכת הביטחון הישראלית נמנעת מתגובה – משתלטים הפלסטינים על שטחים אסטרטגיים, פולשים לעוד ועוד אדמות באופן בלתי חוקי, והכל במטרה לחנוק את היישובים היהודיים, להיצמד לכבישים אסטרטגיים, ולעצור כל אפשרות לקדם התיישבות יהודית עתידית".

השתלטות רשות פלסטינית בנייה בשטחים בנייה חדשה קלמן ליבסקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד