י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
התקרית האלימה בחווארה

אחד החשודים בתקיפת הלוחמים - חייל; בימין מגנים את האלימות

אחרי האלימות מצד מתנחלים נגד חיילי צה"ל הלילה, המשטרה עצרה את אחד המעורבים - חייל בעצמו | המשטרה הודיעה כי צפויים מעצרים נוספים ומפקד המחוז הטיל את החקירה על היחידה המרכזית: אפס סובלנות כלפי המעורבים באירועים האלימים" | בימין גינו: "אלימות פסולה"

אחד החשודים בתקיפת הלוחמים - חייל; בימין מגנים את האלימות
תקיפת החיילים צילום: לפי סעיף 27 א

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) את אחד החשודים בתקיפת חיילי צה"ל הלילה בכפר חווארה בשומרון. החשוד, חייל צה"ל בעצמו תושב השומרון, היה מעורב לפי החשד בתקיפה האלימה של מתנחלים נגד לוחמי חטיבת הצנחנים, במהלכה נפצעו מפקד הגדוד שפעל במקום וחייל נוסף. האירוע האלים התרחש במהלך הפרות סדר שהתפתחו בין יהודים לפלסטינים בכפר.

לפי המשטרה, כוחות צבא שהוזעקו למקום החלו לטפל באירוע, הותקפו במהלך ניסיון לעצור חשוד על ידי מספר חשודים יהודים שהתעמתו עימם והתיזו לעברם גז פלפל. החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה תוך נסיון להימלט מהכוחות. החשוד בשנות ה-20 לחייו נעצר לחקירה ובמשטרה ציינו כי צפויים מעצרים נוספים. 

התקרית האלימה בחווארה

מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי הנחה להעביר את חקירת האירועים למפלג פשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י. מפקד המחוז גנינה את התנהגות אלימה המופנית כלפי כוחות הביטחון ואמר: "אנו נמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל אלו שהיו מעורבים באירועים האלימים האחרונים ובתקיפת כוחות הביטחון ולא נעבור לסדר היום עד שנשים ידינו על כל המעורבים ונמצה עמם את הדין בחומרה".

מתנחלים תקפו חיילים באלימות; מפקד ולוחם נפגעו

בינתיים, גם בימין מגנים בחריפות את תקיפת הלוחמים. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר מסר: "בראש ובראשונה חשוב לומר - אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף. אבל העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי "הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים", מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי - היא חמורה מאוד".

"זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו", הוסיף בן גביר. 

בהודעה חריגה של דובר צה"ל נאמר כי הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה סמוך לשכם, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח צה"ל בפיקוד מפקד גדוד 202 של הצנחנים, פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר: "הפגיעה בלוחמי צה"ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר. מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים".

 

תקיפת חיילים חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד