ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
שוב זה קורה

100 ילדים מתו מסירופ רעיל: הסירופים הורדו מהמדפים

100 ילדים מתו באינדונזיה מסירופ נגד שיעול. הסירופים נקשרו לחמישה מותגים של סירופ שיעול. סירופי השיעול הבעייתיים במקור מהודו, אך אינם מופצים באינדונזיה, הסוכנות לא שללה את האפשרות שניתן למצוא את אותם חומרים בתוך סירופים נוספים המופצים במדינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הסוכנות למעקב אחר מזון ותרופות באינדונזיה, עצרה אתמול (חמישי) מכירת סירופ נגד חום ונגד שיעול ושפעת, לאחר שכמעט 100 ילדים מתו עקב הרעלה שפגעה בכליות השנה.

הסוכנות הורתה ליצרנים להוציא חמשה מותגים מסל התרופות. מבדיקה שערכה הסוכנות, התרופות מכילות מרכיב, אתילן גליקול, בכמות שחורגת מהמותר, כך נמסר בהצהרה של הסוכנות.

עם זאת, הסוכנות ציינה כי לא ניתן להסיק כי מה בדיוק גרם למוות של הילדים, וכי ייתכן וגורמים נוספים, כגון זיהומים ויראליים וחיידקיים, גרמו לפציעות. המקרים באינדונזיה הם המסך למקרים שהתגלו בשבוע שעבר בארבעת סירופי שיעול מתוצרת הודו שגרמו למותם של כמעט 70 ילדים בגמביה.

אתילן גליקול הוא תרכובת אורגנית, נוזל חסר צבע או ריח שטעמו מתוק, ומכיל שתי קבוצות כוהל. החומר משמש כמונע הקפאה, וכחומר גלם לייצור פולימרים. ההרעלה נגרמת על ידי לקיחת תרופה עם ריכוז גבוה של אתילן גליקול, שמביא להקאות, וכאבי בטן וכאבי ראש. בנוסף אי-ספיקת כליות ופגיעה מוחית, כולל מקרי מוות.

למרות שסירופי השיעול שבמקור מהודו אינם מופצים באינדונזיה, הסוכנות לא שללה את האפשרות שניתן למצוא את אותם חומרים בתוך סירופים המופצים במדינה. נכון ליום שלישי האחרון, משרד הבריאות האינדונזי, דיווח על 206 מקרים של פגיעה בכליות הקשורים לתרופות, עם מעל 100 מקרי מוות.

יממה לאחר מכן, הרשויות הטילו איסור זמני על מכירת כל הסירופים ללא מרשם, כאמצעי זהירות בזמן שהחקירה מתנהלת.

סירופ תרופות כליות אינדונזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד