ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"לא תקפתי ולא ריססתי"

זו גרסת החייל שחשוד בתקיפת חיילים בשומרון

החייל שנעצר בחשד לתקיפת מפקד גדוד בצנחנים במהלך פעילות בחווארה טען בחקירתו "לא הייתי מעורב, הסעתי את הפעילים בדרכי הביתה" | ההערכה היא שהמקרה יסתיים בלא כתב אישום למרות חומרת התקרית

זו גרסת החייל שחשוד בתקיפת חיילים בשומרון
חיילי צה"ל בשטחים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חייל צה"ל תושב השומרון שנעצר בחשד למעורבות בתקיפת החיילים בערבו של יום רביעי בכפר חווארה הסמוך לשכם, טוען כי לא לקח בה חלק. גרסתו של החייל פורסמה על ידי כתבת השטחים של 'כאן 11' כרמל דנגור, ובה הוא טוען כי לא תקף את מפקד הגדוד ולא ריסס גז פלפל לעבר אף אחד מהלוחמים.

החייל אמר בחקירתו כי הדבר אירע כשהיה בדרכו חזרה מהבסיס בו הוא משרת בנגב לביתו, הסמוך למקום התקיפה. לדבריו, כשהגיע לאותו הקטע בכביש, כזה שלטענתו הוא חייב לעבור בו בדרכו הביתה, וראה שהוא חסום הוא ירד מהרכב, והחיילים דחפו אותו בחזרה לתוכו. לאחר מכן, לטענתו, הסיע כמה מהפעילים ששהו במקום.

עוד בנושא:

מתנחלים תקפו חיילים באלימות; מפקד ולוחם נפגעו

אחד החשודים בתקיפת הלוחמים - חייל; בימין מגנים את האלימות

הוא נעצר באותו הלילה בחשד לתקיפת מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, אבל מעצרו הוארך רק עד היום - למרות שהמשטרה ביקשה חמישה ימי מעצר. לפי ניסיון העבר, סיכוי נמוך שהמקרה הזה יסתיים בכתב אישום נגד מי מהתוקפים.

התקיפה התרחשה בערבו של יום רביעי במסגרתה מפקד גדוד 202 של הצנחנים ולוחם בגדוד הותקפו בידי מתנחלים שריססו לעברם גז מדמיע בכפר חווארה. בהודעה שפרסם דובר צה"ל נמסר כי הכוח פעל בנקודה כדי לפזר הפרת סדר במהלכה עשרות מתיישבים יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. לאחר שתקפו את הלוחמים, המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים בצומת תפוח. הבוקר נעצר חשוד במעורבות בתקיפת הלוחמים וב'כאן' פורסם כי הוא חייל צה"ל מהשומרון וכי החיילים שהותקפו הגישו תלונה במשטרה.

 

תקיפת חייל חטיבת צנחנים חווארה חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד