י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
תיק החקירה נגנז

היתכן? הצליח לטוס לאומן למרות צו עיכוב היציאה

מקרה בלתי נתפס: אדם שקיים נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ הצליח לצאת לראש השנה לאומן מבלי לעבור בביקורת הגבולות. למרות שבחזרתו התגלה הדבר תיק החקירה נגדו נגנז | נשמע כמו סיפור מופת של רבי נחמן אבל זה קרה לפני חודש כאן בישראל

היתכן? הצליח לטוס לאומן למרות צו עיכוב היציאה
בנתב"ג צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

נשמע כמו סיפור מופת מתקופת הבעל שם טוב הקדוש, אולם מתברר שמדובר במקרה שהתרחש לפני חודש כאן בישראל בשדה התעופה הבינלאומי מהמאובטחים בעולם: חרף ההתרעות והאזהרות מפני המלחמה, המוני ישראלים המריאו בערב ראש השנה תשפ"ג לאומן שבאוקראינה כדי לעשות שם את ראש השנה כצוואתו של רבי נחמן מברסלב זי"ע ובחסדי שמים כולם שבו לישראל בריאים ושלימים ללא פגע.

לפי דיווח של כתב המשפט אבישי גרינצייג ב'גלובס', בין אותם אלפים שהמריאו מישראל לאומן, ישנו אדם ששמו יעקב. שכאשר שב ארצה מאוקראינה התברר במעבר הגבול כי לא עבר בביקורת הגבולות כאשר יצא מן הארץ ולשם בירור התקרית המוזרה הוא הועבר לתשאול של ביקורת הגבולות.

במסגרת הבדיקה התברר כי לא לחינם יעקב לא עבר בביקורת הגבולות, שכן הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ בשל חוב לגרושתו במסגרת הליכי הוצאה לפועל.

איך יתכן דבר כזה בשנת 2022 שאדם עם צו עיכוב יציאה מצליח לצאת מן הארץ? ההסבר האפשרי שעלה בביקורת הגבולות הוא שיעקב נצמד לנוסע אחר בביקורת הגבולות וכך עבר את הגבול ולאור החשד לעבירה של יציאה מישראל שלא כדין למרות שהוא מנוּע חוקית לצאת מהארץ - עירבה רשות האוכלוסין את משטרת ישראל והעבירה לה את פרטיו ואת פרטי המקרה על מנת שתמצה עמו את הדין, אולם לפי הדיווח ב'גלובס' חודש חלף והמשטרה החליטה לגנוז את תיק החקירה ולא להעמיד את החשוד לדין.

מרשות האוכלוסין לא נמסרה תגובה, אולם ממשטרת ישראל נמסר בתגובה "בעקבות האירוע נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת וחשוד במעשה נחקר באזהרה. בהתאם לתשתית הראייתית הקיימת בתיק הוחלט על גניזתו. נמשיך לפעול ולבחון ביסודיות כל מקרה לגופו".

יצוין כי מקרים בודדים כאלה התרחשו בעבר ללא הסבר הנראה לעין למרות ששדה התעופה מאובזר במצלמות וכל תנועה בו מצולמת. אחד המקרים היותר מדהימים בשנים האחרונות היתה בריחתו של מנהיג כת 'לב טהור' אלעזר רומפלר עליה דיווחנו לפני כשלוש שנים ב'בחדרי חרדים', שביום שבו היה אמור להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים, הודיע עורך דינו כי הוא הצליח להימלט מהארץ לגואטמלה - המדינה בה מתקיימת פעילות הכת.

נסיעה לאומן טיסה לאומן צו עיכוב יציאה מהארץ ביקורת דרכונים נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד