י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפני הדיון במשפטו

למרות הצו: מנהיג כת 'לב טהור' נמלט מהארץ

ביום שבו היה אמור להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים, הודיע עורך דינו של מנהיג כת 'לב טהור' אליעזר רומפלר כי הוא הצליח להימלט  מהארץ לגואטמלה - המדינה בה מתקיימת פעילות הכת | רומפלר נאשם בהתעללות חמורה בילדים

למרות הצו: מנהיג כת 'לב טהור' נמלט מהארץ
אליעזר רומפלר צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מנהיג כת 'לב טהור' אליעזר רומפלר, שנגדו הוגש כתב אישום חמור בגין התעללות בילדים, הצליח בימים האחרונים להימלט מישראל, זאת למרות שקיים נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ בעקבות האישומים החמורים נגדו. היום (שלישי), היה אמור להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

כתב האישום שהוגש נגד רומפלר לפני כחצי שנה לבית משפט המחוזי בירושלים, מייחס לו התעללות חמורה בקטינים, עבירות אותן ביצע לכאורה בעת ששהה בקנדה. על פי הדיווח הבוקר ב'כאן', עורך דינו של רומפלר, הנאשם בהתעללות נפשית ופיזית בילדים בני 10-9, הודיע לפרקליטות שרומפלר ברח מהארץ לגוואטמלה - על אף צו איסור היציאה מהארץ שהיה תלוי נגדו.

על פי כתב האישום נגד רומפלר, "קהילת 'לב טהור' הינה קהילה חרדית קיצונית אשר מונה עשרות משפחות, ואשר נעה ונדה ברחבי העולם מתוך מטרה להיעלם מידן של רשויות המדינה. הקהילה הוכרזה על ידי בית המשפט ככת פוגענית, וזאת לאור העובדה שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצור קשה ואכזרית".

על פי המפורט בכתב האישום, היכה רומפלר במכות חזקות שני תלמידים בבית הספר בו ניהל בזמן שהקהילה שהתה בקנדה. במקרה ההתעללות הראשון, רומפלר חשד באחד מתלמידיו שגנב כסף מקופות הצדקה. כעונש למעשי התלמיד, "הנאשם ואחרים הפשיטו אותו מבגדיו. לאחר מכן הושכב על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שלא יזוז".

לאחר מכן, "החלו הנאשם, ומלמד נוסף, להכות את התלמיד באמצעות חגורה ובאמצעות מקל, במשך מספר שעות, והכל תוך שהתלמיד בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק". כתוצאה מהמכות הרבות שקיבל, התלמיד לא יכול היה לעמוד על רגליו "והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו".

במקרה השני המתואר בכתב האישום חשד רומפלר כי אחד התלמידים שיקר, ו"בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדים האחרים את תלמידי בית הספר של הקהילה ואמרו להם כי יש ביניהם תלמיד ששיקר והוא צריך להתוודות על כך, אך אף אחד מהילדים לא ענה", מסופר בכתב האישום. "לאחר מכן הופשט מתלונן ס' מבגדיו, כך שהוא נשאר רק עם מכנסיים וחולצה, והשכיבו אותו על שולחן שהיה במקום. לאחר מכן החלו שניים מהמלמדים להצליף במתלונן בגבו ובמקומות נוספים במשך כשעה, והכל תוך שהנאשם כמנהל בית הספר והמלמדים האחרים צופים במעשה".

אלעזר רומפלר לב טהור קהילת לב טהור הימלטות מהארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד