ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
החשש יתממש?

סקר אחרון ב'מעריב': המפלגה שנחלשת ומונעת את ניצחון הימין

סיבה לדאגה בגוש הימין בעקבות חשש להפסד הבחירות על חודו של מנדט אחד וזאת בשל השאננות בחוגים החסידיים ולצד התבטאויותיו המזיקות של יו"ר יהדות התורה החדש | גם הליכוד לא מתחזק במיוחד, לעומת לפיד שמצמצם פער | כל המספרים והנתונים בסקר החדש

סקר אחרון ב'מעריב': המפלגה שנחלשת ומונעת את ניצחון הימין
בנימין נתניהו/יצחק גולדקנופף צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים אחרון של מכון 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת מנחם לזר לעיתון 'מעריב' מבשר רעות לגוש הימין-חרדים, שעשוי להפסיד את הבחירות על חודו של מנדט שייגרע דווקא מהמפלגה האשכנזית שתיחלש בכוחה וזאת אולי על רקע השאננות בקרב החסידים ובשל התבטאויותיו המזיקות של יו"ר המפלגה החדש יצחק גולדקנופף שמקוממות גם מצביעים מתוך המגזר שלא מתכוונים לצאת ולהצביע, לצד זליגת קולות צעירים רבים לסמוטריץ' ובן גביר.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום (שישי) מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מתחזקת במנדט אחד בלבד מהכנסת הנוכחית ל-31 מושבים, אך עדיין שומרת על תואר המפלגה הגדולה המהווה רבע מחברי הכנסת.

נתניהו במפגש עם עיתונאים חרדים אמש.

במקום השני 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם התחזקות משמעותית מ-17 בכנסת הנוכחית ל-25 ושבים בכנסת הבאה. עוד עולה כי 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר זו המפלגה הרביעית בגדולה עם 14 משובים וכמעט חצי מכוחה של 'הליכוד'. אחריה 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12 מושבים.

החרדים ומס הכנסה: גולדקנופף מעורר סערות

בגזרת המפלגות החרדיות נרשמת דרמה של ממש, מעין תסריט בלהות. בעוד תנועת ש"ס בראשות אריה דרעי משמרת את כוחה עם 9 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף נחלשת בכוחה מ-7 ל-6 מושבים.

יצחק גולדקנופף. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת גם היא אך מעט ויורדת מ-7 מושבים ל-6, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון נחלשת מ-7 מושבים יום ל-5 בכנסת הבאה. בתחתית הסקר שלוש מפלגות מרחפות מעל אחוז החסימה ואלו הן: 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים כל אחת. די באחת מהן שלא תעבור לבסוף וגוש נתניהו מבטיח את הניצחון למרות היחלשות המפלגה החרדית האשכנזית.

ואלה המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה בסקר 'מעריב': 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.1%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.8%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה עם 1.2%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה - 0.7% ומפלגת צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם 0.3%. בלבד.

נתניהו אמש בגבעת שאול | צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים.

חלוקת הגושים: גוש הימין-חרדים שתומך במועמדותו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה עם 60 מושבים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג 56 וחד"ש-תע"ל עם 4 בלבד.

סקר מעריב פאנלס פוליטיקס בחירות לכנסת ה-25 יהדות התורה יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד