ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המרדף הקטלני בבנימין

נהיגה ללא רישיון ומעשה טרור: אישום נגד חבריו של אהוביה סנדק ז"ל

לבית המשפט הוגש הבוקר כתב האישום נגד ארבעת חבריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין | הארבעה, שנסעו עמו ברכב בזמן המרדף, נאשמים כי יידו אבנים לעבר רכבי ערבים שנסעו על הכביש, זמן קצר לפני ההתנגשות הקטלנית

נהיגה ללא רישיון ומעשה טרור: אישום נגד חבריו של אהוביה סנדק ז"ל
מחאה על מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חבריו של הנער אהוביה סנדק שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין - אפרים גוזלן, צבי קטן ושני נאשמים קטינים, בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים נסעו הנאשמים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק, ברכב שהיה נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד הנאשמים שהוא בעל הרכב.

בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים.

על פי כתב האישום, הנאשמים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעבר הרכב ממרחק של מטרים ספורים, באופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותם של נוסעי הרכב ובמטרה לפגוע בהם, וזאת ממניע אידיאולוגי-גזעני. שתיים מהאבנים אכן פגעו ברכב. מיד לאחר מכן, נכנסו הנאשמים לרכבם ונמלטו מהמקום.

בתחילת השנה, כזכור, אימץ היועץ המשפטי לממשלה דאז, ד"ר אביחי מנדלבליט, את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

ע"פ מסקנת החקירה, הייתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו היה מצוי סנדק ז"ל, ולא היה ביסוס בחומר הראיות לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את הרכב הנמלט, כמו כן לא ניתן היה לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה.

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצגים את הנערים מסרו: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר. לצערנו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו.

''אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות אשר אנו תקוה כי ברגע שישמעו בבהמ"ש יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם", מסרו עורכי הדין"

אהוביה סנדק כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד