ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
כמה יקבל אברך?

ב'יהדות התורה' הגיעו לסיכום במו"מ: "תקציב הישיבות יוכפל"

צוותי המשא ומתן של יהדות התורה והליכוד הגיעו לסיכום בנושא תקציב הישיבות. לפי הסיכום, התקציב יוכפל ויעמוד על יותר משני מיליארד שקלים בשנה | גם אנשי מפלגת הציונות הדתית דרשו במו"מ סכום דומה | בנוסף לכך, ישנה דרישה להכניס את הסכום לבסיס תקציב המדינה

ב'יהדות התורה' הגיעו לסיכום במו"מ: "תקציב הישיבות יוכפל"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התקדמות במשא ומתן להקמת הממשלה: צוותי המו"מ של מפלגת הליכוד ויהדות התורה סיכמו על הרחבת תקציב הישיבות: ערך הנקודה הקבוע לבחור ישיבה יעמוד על 730 ש"ח לחודש ו-1314 לאברך כולל. מדובר בהכפלה של התקציב הנוכחי שעומד על מעט למעלה ממיליארד ש"ח בשנה.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' נחשף כי אחת הדרישות המרכזיות של הציונות הדתית במו"מ, היא הכפלת תקציב הישיבות שעמד על כמיליארד ורבע ש"ח בממשלות הקודמות, לכשניים וחצי מיליארד שקלים.

בעיתונים החרדים דווח על הדרישה להכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב ולא כפי שהיה עד כה שהוא ניתן בעיקרו על בסיס הסכמים קואליציוניים, מה שהביא לירידה בתשלומים לאברכים ולבחורי ישיבות, שהתחלק לפי ערך הנקודה.

בשנים האחרונות הגיע התקציב לשפל בין היתר בשל גידול במספר האברכים ובחורי הישיבות. כעת דורשים בציונות הדתית וביהדות התורה כי תקציב הישיבות יהיה קבוע עם 800 שקל על כל בחור מדי חודש ו 1400 על כל אברך.

מאחורי הדרישה להכפיל את תקציב הישיבות אומרים ראשי איגודי הישיבות מהציונות הדתית והחרדים שהציגו בפני חברי הכנסת את הדרישות ואת הטענה כי בממשלה הקודמת רע"מ דרשה וקיבלה תקציבי עתק למטרותיהם בסך 53 מיליארד שקלים.

יהדות התורה משא ומתן קואליציוני תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד