כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למדו מרע"מ

דרישת 'הציונות הדתית': הכפלת תקציב הישיבות | פרסום ראשון

במפלגת הציונות הדתית מקדימים את החרדים ודורשים במו"מ הקואליציוני כי מעבר להכנסת תקציב הישיבות לבסיס תקציב המדינה, גם את הכפלתו לכשניים וחצי מיליארד שקלים. גורם בכיר בעולם הישיבות תוהה מדוע אלו אנשי הציונות הדתית שמסייעים ולא אנשי יהדות התורה 

דרישת 'הציונות הדתית': הכפלת תקציב הישיבות | פרסום ראשון
מבחן דיינים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו (חמישי) נמשכות במצודת זאב פגישות המו"מ הרשמיות בין הצוות של הציונות הדתית לאנשי הליכוד, לקראת גיבוש ההסכמים הקואליציוניים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחת הדרישות המרכזיות של הציונות הדתית, היא הכפלת תקציב הישיבות שעמד על כמיליארד ורבע ש"ח בממשלות הקודמות, לכשניים וחצי מיליארד שקלים.

בעיתונים החרדים דווח על הדרישה להכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב ולא כפי שהיה עד כה שהוא ניתן בעיקרו על בסיס הסכמים קואליציוניים, מה שהביא לירידה בתשלומים לאברכים ולבחורי ישיבות, שהתחלק לפי ערך הנקודה.

בישיבות הסרוגות דורשים: הגדלת התקציב לעולם התורה

בשנים האחרונות הגיע התקציב לשפל בין היתר בשל גידול במספר האברכים ובחורי הישיבות. כעת דורשים בציונות הדתית וביהדות התורה כי תקציב הישיבות יהיה קבוע עם 800 שקל על כל בחור מדי חודש ו 1400 על כל אברך.

הדרישה תהיה מעניינת במקרה ואריה דרעי אכן ייקח לעצמו את תיק האוצר, כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', כאשר ביטאון ש"ס 'הדרך' התייחס רק לכך שידרשו את הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב - אך ככל שידוע עד כה בש"ס לא גיבשו עמדה לגבי העלאת התקציב.

גורם בהנהלת הישיבות אומר ל'בחדרי חרדים' כי תמוה לראות שאת נושא תקציב הישיבות, שאין חשוב ממנו, מובילים דווקא אנשי הציונות הדתית שהציבו ראשונים את הדרישה להכפלת תקציב הישיבות - אך קולה של הנציגות החרדית לא נשמעת.

מאחורי הדרישה להכפיל את תקציב הישיבות אומרים ראשי איגודי הישיבות מהציונות הדתית והחרדים שהציגו בפני חברי הכנסת את הדרישות ואת הטענה כי בממשלה הקודמת רע"מ דרשה וקיבלה תקציבי עתק למטרותיהם בסך 53 מיליארד שקלים.

תקציב הישיבות תקציב המדינה משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד