י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

"מענה מותאם": השוטרים הקהילתיים התכנסו

השוטרים הקהילתיים הפועלים במגזר החרדי והדתי ברחבי הארץ התכנסו: "נחשפים למצוקות הציבור ונותנים מענה מותאם לאוכלוסיות השונות"

"מענה מותאם": השוטרים הקהילתיים התכנסו
כינוס השוטרים הקהילתיים צילום: דוברות המשטרה

42 שוטרים קהילתיים, הפועלים בערים בהם קיים ציבור חרדי ודתי, התכנסו השבוע לראשונה במטרה להעמיק את הידע ושיתוף הפעולה. זאת כחלק מתהליך שמעבירה המשטרה הלקחים למול הבעיות שבהם נתקלו השוטרים בתקופת הקורונה.

רמ"ח שיטור וקהילה תנ"צ שלומי טולדנו שיבח את פעילות השוטרים הקהילתיים וקרא להם "להיות שגרירים של עשייה ושינוי בפעילות יחד עם הציבור הדתי והחרדי בקהילות השונות". "אתם עושים את השיטור הקלאסי, האמיתי בו אתם נחשפים למצוקות הציבור ונותנים מענה מותאם לאוכלוסיות השונות", אמר. רמ"ח שיטור האיץ בשוטרים להיפגש עם רבני הקהילות ובתי הכנסת, לא לדלג על אף קהילה וכך שירותי המשטרה יהיו נגישים לציבור הדתי והחרדי.

רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו חיזק את השוטרים וציין כי חובת השוטרים היא להתייעץ לפני קבלת החלטות מול הציבור החרדי. "אל תתחפרו בקונספט כלשהו, היו סקרנים ותשמעו את הקהילות, תפקחו עיניים מי נושא איתו בעיות שניתנות לפתרון, לכו על פתרונות שמשנים חיים, זה בידכם כי משטרת ישראל הוא ארגון מציל חיים", אמר הרב ברכיהו.

סנ"צ דותן מנצור, רמ"ד מש"קים, בישר לשוטרים כי פיקוד המשטרה ישדרג את יכולתם לפעול בתנאי השטח המאתגרים וכי בקרוב כל המש"קים יהיו מצוידים במערכות מיחשוב ניידות על מנת לטייב את פעילותם ולפתור בעיות מקומיות ללא צורך בניידות סיור.

נצ"מ עופר מסינג, רמ"ח נוער ומשפחה, העביר לשוטרים את המסר בדבר היכולות הגלומות בכל אחד מבני הנוער שבו הם מטפלים. "אסור לוותר על כל אחת ואחד גם אם סטה מהדרך, זה התפקיד שלנו לסייע להם ולתת להם צ'אנס נוסף בחיים", אמר. "זה התפקיד שלנו כמש"קים".

בהמשך הכנס שנערך בארגון רטורנו למדו המש"קים על נושא ההתמכרויות במגזר הדתי והחרדי ועל המענה בו משטרת ישראל יכולה לסייע לתהליכי שיקום והשבה אל הקהילות השונות ולמסגרת חיים נורמטיבית את בני ובנות המגזרים השונים בליווי תמיכה של רטורנו ושל המש"קים החרדים.

רפ"ק שמעון לוי ראש תחום חברה חרדית שיזם וארגן את הכנס אמר לשוטרים כי "המהפכה אל מול הציבור הדתי חרדי בעיצומה. ממצב בו לא הייתה תוכנית מדוייקת מול הציבור הדתי חרדי למשהו חדש בו המשטרה בנתה תוכנית שפועלת בשטח, תוכנית דינמית שמשתנה חדשות לבקרים וכל כולה מיועדת להנגשת שרותי המשטרה לציבור הדתי חרדי".

מש"ח משטרה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד