כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בתי החולים מתריעים

מלחיץ: מחסור חמור בתרופות מצילות חיים

מחסור בתרופות בבתי המרקחת נמשך - וקיים מחסור בחלק מסוגי האקמול, אופטלגין טיפות, אקמול פוקוס ותרופות של חברות נוספות. נראה שבעיית המחסור בתרופות לא נפתרה אלא רק הולכת ומחמירה

מלחיץ: מחסור חמור בתרופות מצילות חיים
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

בתי החולים מתריעים מפני מחסור חמור בתרופות מצילות חיים כגון תרופות לכימותרפיה, נגד בחילות והקאות, תרופות החייאה, תרופות הרדמה, תרכובות מזון מיוחדות לתינוקות וגם אינסולין לסוכרת. בבתי החולים מזהירים שמדובר בבעיה של ממש שפוגעת במטופלים, כך דיווחה יולן כהן ב'בחדשות 12'.

עוד דווח, כי במקביל, המחסור בתרופות בבתי המרקחת נמשך - וקיים מחסור בחלק מסוגי האקמול, אופטלגין טיפות, אקמול פוקוס ותרופות של חברות נוספות. נראה שבעיית המחסור בתרופות לא נפתרה אלא רק הולכת ומחמירה.

בתחילת החודש אמר יו"ר הסתדרות הרוקחים דודו פפו לאתר Ynet. כי עשרות עד מאות תרופות חסרות בשוק: "המצב הידרדר בשלוש השנים האחרונות, זה לא משהו שקרה פתאום, אבל בשבועות האחרונים הגיעו מים עד נפש. כמות החוסרים היא של עשרות עד מאות תרופות. כולם מדברים על האקמול, כי כולם מכירים אותו, אבל למעשה, החוסר הוא לכל אורך קשת התרופות: טיפות עיניים, משחות, תרופות לסרטן, לדלקות, לכאבים".

 

תרופה תרופות בישראל מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד