י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדרמה בג'נין

גופת הצעיר הישראלי טרם שוחררה, החמושים דורשים שחרור מחבלים

גופת הצעיר הישראלי שנחטפה ע"י מחבלים מבית החולים בג'נין טרם שוחררה | החמושים המחזיקים בגופה דורשים שחרור גופות מחבלים | בישראל מנסים להביא לסיום הסאגה בדרכים מדיניות, אך נערכים גם לפעולה צבאית | תיעוד: החמושים פושטים בירי על בית החולים

גופת הצעיר הישראלי טרם שוחררה, החמושים דורשים שחרור מחבלים
רגעי חטיפת הגופה צילום: צילום מסך

בישראל ממשיכים הבוקר (רביעי) במאמצים להביא לשחרור גופת הצעיר הישראלי, טירן פרו, שנחטפה בידי חמושים פלסטינים מבית החולים בג'נין. גדודי חללי אקצא לקחו הלילה אחריות לחטיפה. בארגון מסרבים עד כה להשיב את הגופה ובהודעה מטעמו נאמר כי החמושים דורשים שחרור מחבלים בתמורה להעברת הגופה.

בתיעוד שפורסם ברשתות הפלסטיניות נראים החמושים פושטים על בית החולים תוך שהם מבצעים ירי מאסיבי.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נועד הלילה עם בני משפחת הצעיר ובמקביל נמצא בקשר עם גורמים ברשות במטרה להביא לסיום הסאגה. בישראל נערכים, במידה והגופה לא תשוחרר, לפעול גם צבאית בג'נין.

בינתיים בישראל מנסים להגביר את הלחץ והבוקר נסגרו כל המעברים באזור ג'נין, מה שמונה מאלפי פועלים פלסטינים להגיע לעבודתם בשטח ישראל. במערכת הביטחון מקווים כי הלחץ הכלכלי יגרום לחמושים לשחרר את גופת הצעיר. בהמשך נפתחו שוב המחסומים למעבר פלסטינים.

פרו בן ה-18, דרוזי תושב דליית אל כרמל, נהרג בתאונת דרכים, בעת שנכנס יחד עם צעיר נוסף לקניות בכפר ברטעה שבצפון השומרון. חברו שנפצע קשה פונה לבית החולים רמבם בחיפה ואילו פרו הועבר על ידי הסהר האדום לרכז רפואי בג'נין. לפי הערכות, גופת הצעיר נחטפה ע"י פעילי הטרור לאחר שאלו חשבו כי מדובר באיש כוחות הביטחון.

טירן פרו

מדובר צה"ל נמסר הלילה כי אזרח ישראלי צעיר, נכנס אתמול עם אזרח נוסף, דרך מעבר גלבוע, למרחב העיר ג'נין והשניים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי שם מת אחד מהם מפצעיו.

חברו, האזרח הפצוע, הועבר במצב קשה לטיפול רפואי בישראל. "גופתו של הצעיר נלקחה מבית החולים בג'נין והציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

ג'נין חטיפה שחרור גופה שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד