כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ארץ אל תכסי דמו

תיעוד דומע משכונת הר נוף: "אריה הי"ד היה הלב של הישיבה"

הנרצח בפיגוע התופת הנורא שהתרחש הבוקר בכניסה לירושלים הוא הבחור אריה שצ'ופק ז"ל תלמיד ישיבת 'הרי יהודה'. הוא הובא למנוחות במסע הלוויה קורע לב. רבותיו ספדו לו ועמדו על דמותו המאירה. אביו: "אני רוצה להגיד להתראות לבן שלי, ילד שלימד אותנו שיעור" • צפו  

תיעוד דומע משכונת הר נוף: "אריה הי"ד היה הלב של הישיבה"
הלווית הבחור אריה שצ'ופק ז"ל צילום: ישי ירושלמי

המונים השתתפו בצהריים (רביעי) בשכונת הר נוף בירושלים במסע הלוויה קורע לב הבחור החשוב אריה שצ'ופק הי"ד שנרצח הבוקר בפיגוע התופת בכניסה לעיר. אריה הי"ד, תלמיד ישיבת 'הרי יהודה' במושב בית מאיר, הובא למנוחות ברחבת בית המדרש דחסידי בוסטון בשכונה בה מתגורר. 

את תחילת מסע הלוויה פתח האדמו"ר מבוסטון בפרקי תהילים ואמר כי כל בני החבורה צריכים לדאוג.

לאחר מכן נשא דברי הספד הרב נפתלי שרייבר, מנהל התלמוד תורה הראם שבו למד אריה הי"ד: "כשפתחתי את החיידר חשבתי שאני הולך לחנך את ילדי ישראל לתורה. לפני שנה הספדתי תלמיד מהכיתה של אריה ולא חשבתי שאני הולך להספיד עוד תלמיד מאותו מחזור". (הילד אלעזר יצחק קולטאי ז"ל שנהרג באסון מירון מ.ו)

"הנשמה שלך נמצאת איתנו, אתה רואה הכול", אמר הרב שרייבר וסיפר כי אתמול אריה לא הרגיש טוב והמשגיח אמר לו 'אל תבוא היום לישיבה', הוא לא היה מסוגל להישאר בבית, הוא הלך, להנחת תפילין, לתפילה בישיבה, בחור בן 15 שהתמודד חזק בכל הכוח, הוא אחז בלימוד בדרך טובה, היה עדיו לגדולות, אין אחד מכל חברי כיתתו שלמדו עמו במשך שמונה שנים, שראה פעם כעס אצל אריה, הוא לא ידע כעס מהו, היה הולך ועוזר לכל אחד". 

לאחר מכן נשא דברי מספד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף: "כמה זה נורא ללוות נער צעיר שלא מזמן הגיע לבר מצווה. גדל במשפחה לתפארת של צדיקים. הספיק רק שנה אחת בישיבה ועכשיו אנחנו מלווים אותו לבית עולמו. איזה כאב נורא זה. הוא היה נער צעיר וטוב, אהוב על כל חבריו".

הגר"ד יוסף זעק בכאב על המחבלים הערבים שטובחים בנו וגם בינם לבין עצמם הם מקדשים את הרצח, והתפקיד שלנו לחזק את האמונה בבורא עולם, והמלחמה שלנו בהם תהיה דרך התורה הקדושה שנשב ונעבוד את הקב"ה. 

"כשיש אצלינו אנשים שנלחמים נגד התורה - הקב"ה מעניש אותנו. אלה שנלחמים בנו הם לא 'עם', מעולם לא היה דבר כזה עם פלסטיני. הם עם של רצח", הוסיף הרב יוסף.

הרב עקיבא אורלנסקי מרבני הישיבה שבה למד המנוח הי"ד, נשא דברי מספד בבכי, ואמר כי "דודי ירד לגנו, הוא ירד לישיבה ונקטף, לקחת לנו את אריה, הוא היה השושנה של הישיבה, הוא היה הלב של הישיבה, תמיד האיר פנים לכולם ועזר לכולם, אתמול הוא עוד ישב בסדר וחזר על החומר הנלמד, אחרי שחזר, ישב וסיכם וכתב את הכול". 

סיים את משא ההספדים אביו של אריה הי"ד, ר' משה שצ'ופק: "אני רק רוצה להגיד להתראות לבן שלי אריה. אני מצטער בפניך. אלוקים נתן ואלוקים לקח. הוא היה ילד שלימד אותנו שיעור". 

לאחר בקשת מחילה מאריה הי"ד, ואמירת הקדיש, יצא מסע הלוויה לבית הקברות בהר המנוחות. 

צפו בתיעוד של הצלם ישי ירושלמי:

אריה שצ'ופק ירושלים פיגוע הפיגוע הכפול בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד