כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במקביל למאמצים לשחרורה

חסימות בכביש 6: הדרוזים מוחים על חטיפת גופתו של הנער

מאות מבני העדה הדרוזית חוסמים את כביש 6 במחאה על חטיפת גופתו של בן העדה טירן פרו בידי חמושים בג'נין | השר לביטחון פנים ביקש ממנהיג העדה לפנות את הכביש: "החזרת הגופה אמורה להיות צעד הומניטרי, מה שמתרחש כעת מעיד באיזו אכזריות חסרת כל מצפון נוקטים הטרוריסטים שביצעו את המעשה" | המאמצים לשחרור הגופה נמשכים | מערכת הביטחון מטילה סנקציות

חסימות בכביש 6: הדרוזים מוחים על חטיפת גופתו של הנער
מחאת העדה הדרוזית צילום: באדיבות המצלם

בעדה הדרוזית בישראל יוצאים הערב (רביעי) למאבק, בעקבות חטיפתה של גופת הנער טירן פרו, שמוחזקת עדיין בידי חמושים פלסטינים לאחר שנלקחה מבית החולים בג'נין. מאות מבני העדה חסמו הערב את כביש 6 במחלף אליקים לכיוון דרום. המשטרה מסרה כי כוחות רבים נמצאים במקום.

במקביל, נמשכים המאמצים להביא לשחרור גופתו של פרו. גדודי חללי אקצא לקחו הלילה אחריות לחטיפה. בארגון מסרבים עד כה להשיב את הגופה ובהודעה מטעמו נאמר כי החמושים דורשים שחרור מחבלים בתמורה להעברת גופת הצעיר.

בינתיים, בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, הודיע הלילה מתאם פעולות הממשלה בשטחים על סגירת המעברים גלבוע (ג׳למה) וסאלם למעבר סחורות החל ממחר (חמישי) ועד להודעה חדשה. זאת בנוסף לסגירת המעבר ליציאת פועלים וכניסת ערביי ישראל.

שר הביטחון בני גנץ אישר הערב (רביעי) את המלצת גורמי הביטחון ושב על דרישת מערכת הביטחון מהרשות הפלסטינית להשיב את גופת הצעיר הישראלי למשפחתו בישראל.

חוסאם פרו, אביו של טירן, סיפר מוקדם יותר לאתר ynet על שהתרחש בבית החולים. "נכנסה כנופיית אנשים מהג'יהאד האיסלאמי, רעולי פנים עם נשקים. לא ראיתי דבר כזה בחיים. זה זוועה, דבר לא אנושי. הם חטפו את הגופה מול העיניים שלי. לא יכולתי לעשות כלום. היו שם 20 רעולי פנים, אם היו מגלים שאנחנו גם ישראלים וההורים שלו היו חוטפים גם אותנו. לאט לאט ברחנו ואז ראיתי שהם חטפו את הבן שלי, כשהוא עדיין חי".

פרו בן ה-18, דרוזי תושב דליית אל כרמל, נהרג בתאונת דרכים, בעת שנכנס יחד עם צעיר נוסף לקניות בכפר ברטעה שבצפון השומרון. חברו שנפצע קשה פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה ואילו פרו הועבר על ידי הסהר האדום לרכז רפואי בג'נין. לפי הערכות, גופת הצעיר נחטפה ע"י פעילי הטרור לאחר שאלו חשבו כי מדובר באיש כוחות הביטחון.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שוחח הערב עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, בעקבות חסימת קטע מכביש 6 בידי מפגינים מהעדה.

השר בר-לב ביקש מהשייח' טריף להפעיל את השפעתו בכדי שהמפגינים יפנו את הכביש ללא התערבות המשטרה, ואמר: "למרות שהחזרת גופתו של טירן אמורה להיות צעד הומניטרי בסיסי, מה שמתרחש כעת מעיד באיזו אכזריות חסרת כל מצפון נוקטים הטרוריסטים שביצעו את המעשה. מדינת ישראל מפעילה בשעות אלו שורה של מאמצים בכדי להשיב את גופתו של טירן לקבורה בישראל, וכבר הבהירה שאם לא יקרה כן - החוטפים ישלמו מחיר יקר מאוד".

בתוך כך, בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים מספר חמושים מהעדה הדרוזית מאיימים כי ייכנסו לג'נין, במידה והגופה לא תשוחרר כבר הלילה.

דרוזים טירן פרו העדה הדרוזית חטיפת גופה ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד