כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"נלחמו על חייו"

נרצח שני בפיגוע הכפול בירושלים: טדסה טשומה הי"ד מת מפצעיו

טדסה טשומה הי"ד, שנפצע באורח אנוש בפיגוע התופת הכפול ביום רביעי בירושלים, הלך לעולמו בערב שבת. בפיגוע נרצח גם תלמיד הישיבה אריה שצ'ופק, בחור ישיבה בן 16 | בית החולים שערי צדק: "צוותי הטראומה וטיפול נמרץ  נלחמו על חייו אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד"

נרצח שני בפיגוע הכפול בירושלים: טדסה טשומה הי"ד מת מפצעיו
טדסה טשומה הי"ד צילום: דוברות זק"א

טדסה טשומה בן מאדה ז"ל שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ביום רביעי, נפטר בערב שבת בבית החולים שערי צדק. כך הותר הערב (מוצ"ש) לפרסום. בכך עלה מספר הנרצחים בפיגוע לשניים. בפיגוע נרצח גם תלמיד הישיבה אריה שצ'ופק, בחור ישיבה בן 16.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי "צוותי הטראומה וטיפול נמרץ של שערי צדק נלחמו על חייו אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ושולחים את תנחומינו".

הפיגוע הרצחני התרחש בשעות הבוקר של רביעי, בשתי תחנות אוטובוס בירושלים. מטען החבלה הראשון שהטמינו המחבלים התפוצץ בטרמפיאדה ברחוב שדרות בן-גוריון ביציאה מהעיר. בפיגוע נפצעו למעלה מ-20 בני אדם בדרגות פציעה שונות, ביניהם טדסה ושצ'ופק הי"ד.

כחצי שעה לאחר מכן התפוצץ מטען נוסף בתחנת האוטובוס בצומת רמות. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו, באורח נס, שלושה בני אדם בלבד. במערכת הביטחון ממשיכים במצוד אחר מחבל אחד או יותר שאחראים לפיגועים. הערכה היא מקורם של המפגעים במזרח ירושלים ושאלו פעלו ללא תשתית מאורגנת.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לטשומה:  "הלב נשבר מצער על פטירתו של טדסה טשומה, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר. צוותי הרפואה נלחמו על חייו עד הרגע האחרון. טשומה, עלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה, והותיר אחריו אישה וילדים. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה המיועד נתניהו כתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ונפטר בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו באהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך."

 

הפיגוע הכפול בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד