י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
15 שנים אחרי

המשפחה השכולה: הנחמה שלנו היא לחזור לחומש

בבית העלמין בקדומים התאספו אתמול בני משפחתו של עידודי זולדן הי"ד במלאות 15 שנים להירצחו בפיגוע ירי סמוך לקדומים. באזכרה ציינו במשפחה את הקשר שלו למאבק למען החזרה לחומש וציינו כי חוק ההתנתקות בצפון השומרון חייב להתבטל

המשפחה השכולה: הנחמה שלנו היא לחזור לחומש
ההתנחלות בחומש צילום: פלאש 90

עשרות חברים ובני משפחה עלו אתמול (ראשון) לבית העלמין ביישוב קדומים לאזכרתו השנתית של עידו (עידודי) זולדן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני 15 שנים סמוך לכפר פונדוק בשעה שעשה את דרכו לביתו.

"עידודי היה מראשי המגורשים שהחליטו לחזור לחומש", סיפר אחיו אסף זולדן במהלך האזכרה, "למרות שזה היה נראה בלתי אפשרי, לא הגיוני בעליל, ולא שייך, עידודי היה יחד עם עוד חברים עלו עוד פעם ועוד פעם. עלו והורידו אותם, עלו והורידו אותם. עידודי היה עקשן, עליה ועוד עליה, עוד טיפוס, עוד ציר שהוא פתח וב"ה אנחנו רואים שב-15 שנה האלה חומשה התקדמה".

"בזכות זה קמה ישיבה, ישיבה שעכשיו קבועה בחומש. עשרות בחורים, עשרות אברכים, יום יום בחומש, גרים שם, נמצאים שם. הגיע הזמן להסיר את החרפה ולבטל את החוק המרושע הזה. חוק ההתנתקות עם כל המשמעויות הנוראיות והמטופשות שלו, עם כל הנזקים שהוא עשה לעם ישראל, נזקים ביטחוניים, נזקים רוחניים, חייב להתבטל", הוסיף לספר זולדן על אחיו.

בהמשך דבריו אמר זולדן כי הנחמה של המשפחה תהיה החזרה לחומש ואף הפנה זאת לממשלה הבאה. לדבריו, "יש ממשלה חדשה בעם ישראל, ובעז"ה בקרוב הם יסירו את החרפה ויבטלו את החוק המטופש הזה. ממשלה שתלך ותסיר את החרפה ואת הביזיון, ולהשיב את חומש לידיים יהודיות. לבנות את הישוב מחדש, את הישיבה מחדש. ושבו בנים לגבולם. זאת הנחמה שלנו כמשפחה, נחמה קטנה בדרך לגאולה שלמה".

כאמור, אתמול י' בכסליו, לפני 15 שנים נרצח עידודי בעת שעשה את דרכו מהישוב קרני שומרון שם למד בחברותא בישיבה לעבר ביתו בשבי שומרון, לשם עבר עם משפחתו לאחר שגורש מהיישוב חומש. כאשר עבר סמוך לכפר פונדוק וליישוב קדומים, עקף אותו רכב ובו מספר מחבלים אשר ירו לעברו מספר כדורים אשר הובילו למותו כשהוא מותיר אחריו אישה ושני ילדים. עידודי היה מחובר מאוד למאבק על ארץ ישראל ומשפחתו מעידה כי נפשו נקשרה לנופי צפון השומרון.

נזכיר כי בימים אלו מנהלים בישיבת חומש ובמועצה האזורית שומרון קמפיין ציבורי רחב אשר קורא לממשלה החדשה לבטל את חוק ההתנתקות עם הקמתה, ולאפשר את החזרת ההתיישבות לצפון השומרון. בחודשים האחרונים החתימו בישיבת חומש חברי כנסת ואת ראשי הסיעות מהקואליציה המסתמנת אשר התחייבו לפעול למען חומש ולמען ביטול חוק ההתנתקות. זאת לצד שורה של רבנים ואישי ציבור רבים שהצטרפו אף הם לקריאה ובדרישה מהממשלה החדשה להביא לשינוי המציאות במקום.

התנתקות חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד