י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
"הותיר חלל בעולם"

הרבנים והפוליטיקאים סופדים: "גדול נפל בישראל"

הרבנים הראשיים פרסמו הודעת אבל לפטירתו של הרב שטרנברג זצ"ל ראש ישיבת הר המור: "גאון בתורה איש אמת שיראתו קודמת לחכמתו עמד לימין הרבנות הראשית בביצור חומות היהדות". גם הפוליטיקאים הצטרפו: "גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים"

הרבנים והפוליטיקאים סופדים: "גדול נפל בישראל"
הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אבל גדול בציונות הדתית בעקבות פטירתו של הגאון הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל, ראש ישיבת הר המור, שהלך לעולמו הערב (שני) לאחר שנאבק ארוכות במחלה הקשה והוא בן 74.

הרבנים הראשיים לישראל פרסמו הודעה חריגה, ובה כתבו: "הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי דוד לאו והראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א יחד עם כל בית ישראל מבכים מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של הגאון הגדול רבי מרדכי שטרנברג זצוק"ל, ראש ישיבת הר המור.

"שר וגדול נפל בישראל, גאון בתורה איש אמת שיראתו קודמת לחכמתו עמד לימין הרבנות הראשית בביצור חומות היהדות, זכה להעמיד אלפי תלמידים לתורה והנחה רבים בדרך האמת. בהסתלקותו הותיר חלל גדול בעולם. חבל על דאבדין ולא משתכחין", הוסיפו.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ספד ואמר הערב: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים. "תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים, אבל יחיד עשי לך ומספד תמרורים, על תופשי משוטיך ופורשי מכמורים, מלחיך וחובליך במים אדירים, עורכי מערכך מישרי הדורים, מפענחי צפוניך ומגלי מסתורים”. ברוך דיין האמת".

באיגוד ישיבות ההסדר מסרו: "איגוד ישיבות ההסדר מבכה את פטירתו של ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג. הרב שטרנברג גידל אלפים רבים של תלמידי חכמים והרביץ תורה ברבים. עוד בהיותו בגיל 25 בלבד מונה לר"מ בישיבת מרכז הרב ע"י הרב צבי יהודה קוק".

"הרב עמד יחד עם אחיו, הרב עמיאל שטרנברג בראשות ישיבת הר המור מאז הקמתה לפני 25 שנה. דמותו האצילית והאהובה של הרב שטרנברג תיזכר תמיד על ידי תלמידיו וידידיו הרבים".

במפלגת 'נעם' פרסמו הודעת אבל בה נכתב: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש". אבלים ודואבים עם הסתלקותו של מורנו ורבנו, ראש הישיבה, הגאון הרב מרדכי שטרנברג זכר צדיק וקדוש לברכה".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית ספד ומסר: "כואב ודואב את פטירתו של ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג זכר צדיק לברכה, איש קדוש שהקדיש את כל חייו בלימוד והפצת התורה הקדושה. אבידה גדולה לעם ישראל בלכתו מעמנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב מרדכי שטרנברג הספדים ישיבת הר המור הרבנים הראשיים לישראל בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד