ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
מאחורי הקלעים של החלוקה

מקורבו ימונה? השליטה שסמוטריץ' מבקש ומעורר ויכוח על התיקים

שר האוצר המיועד מתכוון לשלוט מרחוק במשרד המשימות לאומיות, ובוחן למנות את אחד ממקורביו, יהודה אליהו, לתפקיד המנכ"ל - בעוד הח"כים המועמדים לתפקיד שר מעוניינים למנות מישהו מטעמם • גורם בכיר במפלגה: זו הסיבה לרצון שלהם למשרד הקליטה | כל הפרטים

מקורבו ימונה? השליטה שסמוטריץ' מבקש ומעורר ויכוח על התיקים
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מתכנן לשלוט מרחוק במשרד למשימות לאומיו, כאשר המועמדים לתפקיד השר מתנגדים - כך נודע הערב (שלישי) ל'בחדרי חרדים'. בעקבות זאת, ישנו הויכוח סביב חלוקת התיקים.

מוקדם יותר היום דיווחנו כי במסגרת חלוקת התפקידים במפלגה, חבר הכנסת אופיר סופר וגם חברת הכנסת אורית סטרוק מעוניינים במשרד העלייה והקליטה, על אף שהאחרונה סומנה לתפקיד השרה למשימות לאומיות.

גורם בכיר במפלגת 'הציונות הדתית' אומר כי הסיבה המרכזית לרצון של שני הח"כים לקחת את משרד הקליטה, היא בין היתר כיוון שסמוטריץ' בוחן את האפשרות "להנחית" את מקורבו יהודה אליהו לתפקיד מנכ"ל המשרד למשימות לאומיות או מישהו אחר מטעמו- בעוד הם רוצים למנות מנכ"ל שהוא איש אמונם. 

סמוטריץ' עם מקורבו יהודה אליהוצילום: סמוטריץ' עם מקורבו יהודה אליהו

סמוטריץ' עם מקורבו יהודה אליהו, משמאל | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90.

לפי אותו גורם, המשרד למשימות לאומיות היה אמור להיות התיק הנחשק ביותר כיוון שהוא קורץ יותר לבייס - כשתחת אחריותו נמצאים הגרעינים התורניים, השירות הלאומי ועוד סמכויות נוספות שהועברו אליו. אלא שבעקבות הכוונה של סמוטריץ' לשלוט מרחוק, וייתכן על ידי מינוי מקורבו, משרד העלייה והקליטה הופך לנחשק יותר.

עם זאת, גורמים אחרים המעורים בפרטים טוענים כי אליהו קרוב לסיכום דווקא כראש מינהלת במשרד הבטחון, אך עדיין ההערכות הן שהוא ינסה לשלוט במשרד למשימות לאומיות. כך או כך, בימים הקרובים יו"ר 'הציונות הדתית' מתכוון להכריע בעניין חלוקת התיקים, כשההערכה במפלגה היא שאם אופיר סופר יתעקש לקבל את תפקיד השר במשרד העלייה והקליטה הוא יקבל, כיוון שהגיע למקום השני בפריימריז. 

מטעמו של סמוטריץ' נמסר לגבי מינוי אליהו לתפקיד מנכ"ל משרד למשימות לאומיות: הפרסום אינו נכון.

בצלאל סמוטריץ' מפלגת הציונות הדתית אופיר סופר אורית סטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד