כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על פתחה של גהינום

נאצית בת 97 נזכרה להתנצל על חלקה בהשמדת יהודים

מזכירת מחנה השמדה נאצי לשעבר שעומדת למשפט בגין חלקה ברצח של יותר מ-10,000 בני אדם רובם יהודים, שברה את שתיקתה בפעם הראשונה השבוע, ואמרה שהיא "מצטערת" על הזוועות שנגרמו לאסירים

נאצית בת 97 נזכרה להתנצל על חלקה בהשמדת יהודים
אושוויץ צילום: pixabay

מזכירת מחנה השמדה נאצי בת 97, שעומדת למשפט בגין חלקה ברצח של יותר מ-10,000 בני אדם רובם יהודים. דיברה לראשונה השבוע, ואמרה שהיא "מצטערת על הזוועות שנגרמו לאסירים".

היא אמרה בבית המשפט: "אני מצטערת על כל מה שקרה", אירמגרד פורכנר הגיע לבית המשפט ביום שלישי האחרון, שם עמדה לדין בגין היותה מזכירה במחנה הריכוז שטוטהוף בפולין מיוני 1943 עד אפריל 1945.

על פי החוק הגרמני, כל אדם שסייע למחנות המוות הנאצים לפעול, גם אם הוא לא עבד ישירות במקום, אחראי לפשעים שבוצעו שם. אירמגרד פורכנר היא האישה הראשונה שנשפטת בגרמניה על פשעים מתקופת הנאצים מזה עשרות שנים. הקשישה מכונה בתקשורת הגרמנית "מזכירת הרשע", היא נשפטת כנערה כי הייתה מתחת לגיל 21 כשעבדה במחנה.

"אני מתחרטת שהייתי בשטוטהוף באותה תקופה" אמרה הקשישה הנאצית. למרות קבלת תדרוך יומיומי ממפקד המחנה, פול ורנר הופה, אירמגרד פורכנר הכחישה בעבר כי ידעה על מטרותיו הרצחניות של מחנה שטוטהוף. אך עדותו של בעלה שמת לפני שנים, מגלה כי הוא היה מודע לכך שאנשים מתים בגז במחנה.

למרות זאת, בשבוע שעבר קראו עורכי הדין של הנאצית לזכות אותה, ואמרו כי ראיות לא הוכיחו "מעבר לכל ספק" שהיא היתה מודעת למעשי הרצח. בינתיים, התובעים דרשו מאסר על תנאי של שנתיים בשביל הסימבוליות, פסק הדין יפורסם ב-20 לחודש דצמבר.

כזכור בחודש ספטמבר האחרון ניצולה אחת - ריסה זילברט, בת 93 אמרה במשפט של הנאצית כי קניבליזם היה דבר שבשגרה בקרב אסירים מורעבים. "אסירים מורעבים במחנה ריכוז נאצי אכלו חלקי גופות של אסירים מתים כדי להישאר בחיים, אסירים הפכו לקניבלים על בסיס יומיומי, ולעתים קרובות פתחו גופות כדי להוציא את הכבד", כך בעדות הנוראה בבית המשפט הגרמני.

שואה ניצולת שואה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד