כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"40 דקות לטיפול רפואי"

חשש בצפון: התקציב ייגמר וחדר המיון ייסגר

בשבועות הקרובים עלול המוקד לרפואה דחופה בקריית שמונה להיסגר, כיוון שהתקציב שניתן ייגמר, בזמן שהכנסת טרם העבירה אותו מחדש. אם ייסגר, המיון הקרוב עבור התושבים יהיה במרחק של כמעט שעה: "חיי התושבים כאן לא הפקר"

חשש בצפון: התקציב ייגמר וחדר המיון ייסגר
מיטת בית חולים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חדר המיון בקריית שמונה, המספק שירות לעשרות אלפי תושבי האזור, עלול להיסגר אם הכנסת לא תאריך את התקציב שקיבלה, ולא - הוא ייגמר. כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'.

בשנת 2021 הכנסת לא הצליחה להעביר את החוק לסבסוד חדרי המיון בקריית שמונה ובשדרות, אך לאחר מכן הערים קיבלו זאת דרך הכספים הקואליציוניים אלא שבשבועות הקרובים התקציב ייגמר, ואם לא יועבר חוק חדש חדר המיון ייסגר.

אם חדר המיון אכן ייסגר, תושבי הגליל העליון יצטרכו לנסוע בסופי השבוע ובלילות עד צפת, מרחק 45 דקות נסיעה, כדי לקבל טיפולים רפואיים מיידים. ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, אמר: "אם הממשלה לא תתעורר - ייגמר הכסף, ואנחנו לא נוכל לספק יותר לתושבים את השירות החשוב. אם בעבר היתה התגייסות לטובתנו, כיום הם מפגינים בעיקר אכפתיות לטובת מינויים לתפקידים בממשלה.

"חיי התושבים כאן לא הפקר. לא ייתכן שתושבי העיר ייסעו 40 דקות לקבל טיפול רפואי, ותושבי צפון הגולן ייסעו זמן רב יותר. הרי אף אחד לא חושב שתושבי תל אביב צריכים לנסוע לחיפה או לירושלים לקבל טיפול רפואי. נעשה הכל כדי שמישהו יתעורר", הוסיף.

קריית שמונה חדר מיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד