כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"ניצחון של האופוזיציה"

בגלל החשש מבג"ץ: בן גביר מפצל את החוק

חבר הכנסת איתמר בן גביר מודיע כי הוא מפצל את החוק לתיקון פקודת המשטרה, כך שהצבעה על הכפפת המפכ"ל וזמן הטיפול בחוקים תדחה רק לאחר השבעת הממשלה. הצעד, בגלל החשש של בן גביר מבית המשפט העליון. באופוזיציה עוקצים: "הבין שהוא לא כל יכול"

בגלל החשש מבג"ץ: בן גביר מפצל את החוק
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הודיע היום (חמישי) בוועדה שדנה על חוק לתיקון פקודת המשטרה כי הוא מפצל את החוק, זאת בעקבות החשש שלו מפסילת החוק מצד בית המשפט העליון.

בהודעת הוועדה נכתב כי "בעקבות הערות היעוץ המשפטי של הכנסת על הליך חקירה מהיר וכדי שבג"ץ לא יפסול את החוק, הודיע כעת בוועדה השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר, כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל".

"הועדה תדון ותצביע עוד בטרם הקמת הממשלה, על כפיפות משטרת ישראל, התוויות מדיניות ועקרונות והתוויות מדינות בחקירות, כמו גם שמירת הסמכויות של השר, אך יחד עם זאת הדיון כי המפכ"ל כפוף לשר וזמן טיפול בתיקים יידחה לשבועות הקרובים וההצבעה תהיה לאחר הקמת הממשלה".

באופוזיציה חוגגים את פיצול החוק, שכונה "חוק בן גביר". חברת הכנסת מרב בן ארי מיש עתיד כתבה: "נלחמנו שעות על גבי שעות בוועדה, ביחד עם הייעוץ המשפטי של כולם: ממשלה, כנסת, משרד בט"פ והמשטרה והנה הגיעה היום ההתקפלות המפוארת. מצד אחד חבל שלא הקשיב, היה חוסך את בזבוז השעות, מצד שני בזכות העבודה בוועדה, התפצלו הסעיפים.

"זהו ניצחון של האופוזיציה וכולו הושג בזכות עבודה קשה של החכים והייעוץ המשפטי שליווה את כל האירוע הזה". חברת הכנסת יוליה מלינבוסקי הוסיפה: "בן גביר כבר מתקפל. הבין שהוא לא כל יכול!".

איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד