כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בג"ץ יאריך שוב?

המדינה מודיעה: הפעילות בחומש תוסדר

המדינה השיבה לבית המשפט העליון כי היא מתכוונת לבצע "תיקוני חקיקה" להוראות חוק ההתנתקות בצפון השומרון, הנוגעות לשהות ישראלים ביישוב חומש. לכן, היא מבקשת לעדכן בהמשך על ההתקדמות בחקיקה

המדינה מודיעה: הפעילות בחומש תוסדר
החיילים מחרימים את הלוחות בחומש צילום: ישיבת חומש

המדינה מטעם הממשלה החדשה הודיעה הבוקר (שני) לבית המשפט העליון כי היא מתכוונת להסדיר את הישיבה בחומש, אחרי שעד עתה השיבה שהיא מתכוונת לפנות את המקום.

במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט הודיעו נציגי המדינה: "הדרג המדיני מודיע שבהתאם להסכמים הקואליציוניים בכוונתו לפעול לתיקון ההוראות הנוגעות לשהות ישראלים במאחז חומש ולהסדרה שלו".

בעקבות הכוונה לבצע את שינויי החקיקה, המדינה מבקשת הארכה נוספת ממה שעד כה נתן בית המשפט. "השינויים ישפיעו ישירות על העתירה והמדינה מבקשת זמן נוסף שבמהלכו יעדכנו על ההתקדמות".

בשבוע שעבר פנתה המדינה, מטעם הממשלה הקודמת, לבית המשפט וביקשה לדחות את ההכרעה בנושא בעקבות הסמיכות להשבעת הממשלה החדשה. אך נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, סירבה לבקשה ודרשה לקבל הכרעה במועד המקורי.

בימים האחרו קיים שר הביטחון הנכנס יואב גלנט דיונים על מנת לגבש את התגובה מול בית המשפט ובין היתר תואמה התגובה גם עם השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'.

חומש בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד