י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
התעלומה בבית הרבנית

המורה מבני ברק שוחררה ללא תנאים: "העונשים דרבנו אותה"

כיומיים לאחר שנעצרה פעם נוספת בחשד ל"הסגת גבול" בבית הרבנית קוק בטבריה, בית המשפט שחרר את המורה מבני ברק ללא תנאים מגבילים | "עונשים שהוטלו על הנאשמת לא רק שלא סייעו אלא רק דרבנו אותה לחזור ולבצע עבירות דומות ואף לדרוש עונשים חמורים יותר", כתב השופט בהחלטתו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט שחרר הבוקר (ראשון) ללא תנאים מגבילים תושבת בני ברק, מורה לאנגלית במקצועה, לאחר שנעצרה פעם נוספת בחשד שהסיגה גבול בבית הרבנית לאה קוק בעיר טבריה. המורה נעצרה ביום שישי בפעם ה-22 ולאחר שריצתה למעלה משנת מאסר בסך הכל, מאז החלה להגיע לבית הרבנית בשנת 2018.

"אין מילים לתאר, אנו אובדי עצות", ניסה נציג המשטרה להסביר את הסיטואציה המורכבת. "אין לנו שום כלי לטפל באירוע חוזר ונשנה. אין לנו אלא לפעול על פי הכלים הקיימים לנו. ברגע שיש לנו תלונה ממתלונן שהוא מוטרד ואדם אחר נכנס לשטחו הפרטי, אנו מתייחסים לתלונה כפי שהחוק מורה לנו, ואחרי אין ספור התראות נאלצים גם לעצור אותה. בית משפט אף הורה על מספר תקופות מאסר בעבר. בנסיבות הקיימות, אין לנו דרך אחרת ואין לנו פתרון לעניין זה מלבד מעצרה והמשך הטיפול בכלים העומדים לרשותנו". המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרה בחמישה ימים.

המורה מב"ב נעצרה בפעם ה-22: אנשי החוק אובדי עצות

כפי שפורסם לראשונה באתר ynet, המורה נעצרה בפעם הראשונה לפני ארבע שנים, אז היא הגיעה לחצר ביתה של הרבנית. אלא שבניגוד למאות הנשים האחרות, התעקשה האישה להישאר במקום ופגעה בשגרת חייהם של בני הבית, כך לטענתם.

מאז נעצרה המורה, כאמור, עשרות פעמים, ואף ריצתה עונשי מאסר, אך עד כה לא סיפקה הסבר למניעיה. ביום שישי נעצרה המורה פעם נוספת, ומאחר שהמשטרה התקשתה לגבות עדויות מפני קדושת השבת, הוארך מעצרה עד להיום. בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בטבריה, הוחלט לשחררה.

"לתסכול הצדדים שותף אני", אמר השופט בהחלטתו לשחרר את המורה. "עונשים שהוטלו על הנאשמת לא רק שלא סייעו אלא רק דרבנו אותה לחזור ולבצע עבירות דומות ואף לדרוש עונשים חמורים יותר. לצערי, התברר שענישה אינה הדרך שבה ניתן לפתור את הבעיה כאשר החשודה מסרבת לפרט את מקורותיה. החשודה אינה מסוכנת לציבור ועל אף הטרחה והטרדה שהיא גורמת לרבנית ולבני משפחתה, אינני סבור שיש מקום להמשך מעצר".

הרבנית קוק טבריה מורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד