כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ומה הסיבה לכך

מחירי הדיור בירידה? אלו המקומות שזו מציאות

אחרי עליות מחירים כמעט בכל הארץ, ישנם מקומות בהם העלייה במחירי הדיור נבלמה. במחוז הצפון נרשמה ירידה של כמעט אחוז בין החודשים אוקטובר-נובמבר לספטמבר-אוקטובר. במחוז הדרומי חלה ירידה של 1.5%

מחירי הדיור בירידה? אלו המקומות שזו מציאות
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לראשונה אחרי עליות מחירים כמעט בכל הארץ, ישנם מקומות בהם עליית המחירים נבלמה באופן רשמי. כך למשל, במספר אזורים בבאר שבע ניתן למצוא דירות שמחיריהן ירדו, כך דווח ב'כאן 11'.

יורם, תושב עומר, החליט להשקיע בדירה בבירת הנגב וכעת בזמן שהוא מוכר אותה, הוא נאלץ להתפשר על המחירים. יורם מספר ל'כאן חדשות': "החלטתי להוציא את הדירה למכירה כדי לממש נכס לצורך תזרים מזומנים שאני זקוק לו עכשיו. ההיצע גדל והביקוש קטן. דבר שמוביל לצורך להתפשר על המחיר שניתן לקבל כדי לסגור עסקאות זה הוביל למפגש חדש של מוכרים וקונים על בסיס מחירים ריאליים".

במחוז הצפון נרשמה ירידה של כמעט אחוז בין החודשים אוקטובר-נובמבר לספטמבר-אוקטובר, במחוז הדרומי הייתה ירידה של 1.5%.

לפי אוהד דנוס, מי שהיה יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, קיימות שתי סיבות לירידת המחירים בפריפריה: ראשית, המשקיעים פחות חזקים מהמשקיעים באזורי הביקוש ועם עליית שיעור הריבית, הם מתקשים להתמודד עם החזרי המשכנתא ויוצרים היצע גדול יותר. שנית, ההיצעים של מדינת ישראל באיזורים אלו באופן מסורתי גדולים יותר.

לפי נתוני הכלכלנית הראשית, דימונה מובילה את כמות העסקאות שבהן נמכרו דירות בהפסד ריאלי ברבעון השני של 2022 עם 38%, באר שבע עם 30% וערד עם 29%. במרכז, לוד עם 9%. במחוז הצפוני, חיפה מובילה עם 6%.

עם זאת יצוין כי שוכרי הדירות דווקא חווים העלאת מחירי שכירות מצד הבעלים כחלק מיוקר המחיה בכל התחומים.

משבר הדיור שוק הדיור יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד