י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"לשפר את רווחתם"

ועדה מיוחדת לשורדי השואה אושרה בכנסת: "להזדקן בכבוד"

ועדה מיוחדת לטיפול בשורדי השואה הוקמה בכנסת, שתנסה לסייע לשורדים הרבים שנשארו בחיים: "לשפר את רווחתם ולאפשר להם להזדקן בכבוד"

ועדה מיוחדת לשורדי השואה אושרה בכנסת: "להזדקן בכבוד"
נשיא פולין עם ניצול שואה צילום: לשכת הנשיא

הבוקר (רביעי) ועדת הכנסת אישרה את הקמתה של הוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה, לאחר אישורה במליאה, תתכנס בשבוע הבא הוועדה לבחירת השרה לשעבר ח"כ מירב כהן לעמוד בראשותה.

סמכות הוועדה תהיה לקיים דיונים בטיפול בשורדי השואה והשירותים המוקנים להם על ידי המדינה וגורמים פרטיים, תוך התייחסות בין היתר לתופעות של בדידות, ניצול לרעה ומיגור מקרי עושק של שורדי השואה.

יו"ר הוועדה המיועדת, ח"כ מירב כהן: "הטיפול באוכלוסיית הזקנים ושורדי השואה והדאגה להם הם שהביאו אותי לעשייה הציבורית ובוודאי לכנסת. במהלך השנים האחרונות, במשרד לשוויון חברתי וגמלאים פיתחנו מומחיות בצרכים הייחודיים של האוכלוסיות היקרות הללו.

בקדנציה האחרונה שלי במשרד לשוויון חברתי הצלחנו להוביל להשקעה של 2.5 מיליארד ש"ח לטובת רווחת השורדים, העלאת קצבאותיהם והנצחת זכרון השואה, בארץ ובעולם.

על אף ההישגים הרבים שהבאנו עבורם, יש עוד הרבה מה לעשות. אני נרגשת מהזכות לעמוד בראש ועדה שתעסוק באנשים היקרים האלו ומבטיחה שאעשה הכל כדי לשפר את רווחתם ולאפשר להם להזדקן בכבוד".

ניצול שואה ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד