כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לכו להתחסן

תחלואת החורף: עומסים בבתי החולים ברחבי הארץ

עומסים נרשמים במחלקות הפנימיות בבתי חולים ברחבי הארץ על רקע תחלואת החורף והמחלות הנשימתיות | בתי החולים מדווחים על תפוסת שיא של למעלה מ – 100% במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים | פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: החיסון הנו הדרך היעילה ביותר למנוע את סיבוכי המחלה, לשמור על הבריאות ולמנוע אשפוזים מיותרים"

תחלואת החורף: עומסים בבתי החולים ברחבי הארץ
רופא ומטופל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למרות הימים הבהירים, תחלואת החורף נמצאת בעיצומה ובתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על תפוסת שיא של למעלה מ – 100% במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים ברוב מבתי החולים בארץ, כאשר הסיבות העיקריות לאשפוזים הן תחלואת חורף, שפעת ומחלות נשימתיות. 

דו"ח עדכני שפרסם משרד הבריאות בנושא 'ניטור תחלואה מנגיפי נשימה' המתייחס בין היתר לשפעת, מעדכן כי נכון לתאריך ה 16 בינואר 2022, התחסנו בקופות החולים למעלה מ 1.6 מיליון אנשים כנגד השפעת העונתית. עם זאת הדו"ח מצביע על ירידה באחוזי ההתחסנות לשפעת בקרב כלל האוכלוסייה: 17.6% לעומת 18.8% לתקופה המקבילה אשתקד. ניכרת גם מגמת ירידה באחוזי ההתחסנות לשפעת בקרב האוכלוסיות המבוגרות בגילאי 65 ומעלה: 58% התחסנו לעומת 60.2% לתקופה המקבילה אשתקד- ירידה של יותר מ 3%. 

עוד עולה מהדו"ח כי בשבוע האחרון דווח על עליה באחוז הדגימות החיוביות לשפעת 462 מקרים חיוביים לנגיף השפעת בקרב חולים מאושפזים. רוב נגיפי השפעת שזוהו בחולים מאושפזים הם מסוג A מגמה של עלייה בפעילות השפעת ניכרת גם ברמה הגלובאלית. 

על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) השפעת ממשיכה להיות גבוהה ברמה הגלובלי ונגיף השפעת מתת-סוג H3N2/A הינו הדומיננטי ביותר ברמה הגלובלית.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בביה"ח בלינסון מציין כי "העומסים במחלקות ונתוני האשפוז העדכניים מעידים על תחלואת חורף קשה, שפעת ומחלות של דרכי הנשימה. החיסון לשפעת הנו האמצעי היעיל ביותר לשמירה על הבריאות ולמניעת תחלואה קשה וסיבוכים העלולים לגרום לאשפוז ".

 

חיסון חורף שפעת מחלות אשפוז בית חולים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד