ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
למרות ההודאה

תלמיד הישיבה הותקף בעיר העתיקה, אך התיק נסגר | תיעוד

תלמידי ישיבה חסידי שצעד לפני כשנתיים בעיר העתיקה בירושלים, הותקף על ידי קטין בן מיעוטים שהצליף בו בשרשרת פלסטיק והיכה בגבו באגרוף. המותקף הגיש תלונה אך הפרקליטות החליטה לסגור את התיק. ארגון חוננו המייצג את היהודי הגיש ערר על ההחלטה, שנדחה אף הוא

תלמיד הישיבה הותקף בעיר העתיקה, אך התיק נסגר | תיעוד
התקיפה בעיר העתיקה צילום: מתוך הסרטון

הפרקליטות החליטה לסגור תיק חקירה של תקיפת תלמיד ישיבה חסידי בעיר העתיקה בירושלים. האירוע התרחש בחודש יוני 2021 במהלכו, הותקף הצעיר בידי נער ערבי, אשר הצליף בו בשרשרת פלסטיק ואף היכה בו באגרוף. המותקף הגיש תלונה במשטרה אך הפרקליטות החליטה לפני כשנה לסגור את התיק. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, המייצג את המותקף, הגיש לאחרונה ערר לפרקליטות על סגירת התיק אך זאת דחתה את הערר למרות הודאתו של הערבי בתקיפה.

בערר שהגיש תאר עו"ד שטיינר את התקיפה: "ביום 21.6.21 עשה מרשי את דרכו באזור שער שכם. בשלב מסוים, פגש בבן מיעוטים, קטין, שהתקרב לעברו מהכיוון הנגדי. התוקף צעד כשהוא מסובב באוויר חוט העשוי חומר גמיש. כשחלף על פניו של המתלונן, היכה אותו באמצעות החוט. לאחר מכן, התוקף המשיך לעקוב אחר המתלונן. לבסוף, כאשר המתלונן הגיע לאזור ה'מזלג' של שער שכם, תקף אותו התוקף באמצעות אגרוף בחלקו העליון של גבו. זאת עשה התוקף, בלא כל התגרות מצד המתלונן - אלא אך מתוך מניע גזעני מובהק. התוקף אף הודה בהכאת היהודי באגרוף במהלך חקירתו במשטרה".

התקיפה בעיר העתיקה

עוד כתב שטיינר בערר כי: "עניין לנו במי שגמל בליבו החלטה להלך אימים על המתלונן, אך ורק בשל היותו יהודי. מן הסרטון עולה בבירור, כי הוא שלח את ידו בתנועת צליפה, כשהוא עומד אך סנטימטרים בודדים מהמתלונן, בו הבחין מעט לפני-כן. לאחר מכן, הוא מתעמת עם המתלונן ועוקב אחריו, תוך שימוש בשפת גוף מאיימת. לבסוף, אורב לו, שואל אותו "מה קרה?" ולמשמע התשובה "לא קרה כלום" מכה אותו באגרוף. רק אז, מאפשר התוקף למתלונן ללכת לדרכו. על כן, יש לשים דגש על ניתוח האירוע כאירוע אחד, מתגלגל. גם אם, לכאורה, כל מקטע של האירוע אינו עולה כדי העמדה לדין לבדו, הרי שהאירוע כמכלול הוא אירוע חמור, במהלכו יהודי חש בהתנכלות מתפתחת וממושכת מצד בן מיעוטים שביקש לוודא כי היהודי המותקף לא יפצה פה ויצפצף", כתב שטיינר. כאמור, הפרקליטות החליטה לדחות את הערר שהגיש עו"ד שטיינר.

בתשובה לערר שהגיש עו"ד שטיינר נכתב בין היתר כי בשל כך שהאירוע "מינורי" ומדובר בקטין הוחלט על סגירת התיק: "בהתחשב באופיו המינורי של האירוע, בעובדה שהנילון היה קטין במועד האירוע ומכיוון שחלפה מעל שנה ונדרש אישור העמדה לדין שספק אם יינתן לא מצאנו כי קיים יסוד להמשך מיצוי ההליך הפלילי", נכתב.

עו"ד שטיינר הגיב להחלטת הפרקליטות ואמר: "תקיפות כאלו, שאינן ברף הגבוהה של האלימות, הפכו להיות מנת חלקם של רבים מתושבי הערים המעורבות, בעיקר באזורי חיכוך מוגבר בירושלים. אזרחים מושפלים לאור יום, אך בשל יהדותם, והמערכת מקלה בכך ראש. זוהי פגיעה קשה בהרתעה. אנו מקווים שגורמי אכיפת החוק יתעוררו לפני שאירועים אלו יחריפו ויסלימו עד שלא ניתן יהיה עוד להלך בבטחה ברחובות".

מהפרקליות טרם נמסרה תגובה.

תקיפה סגירת תיק ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד