כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
מבריחים מיליוני דולרים

כך איראן עוקפת את הסנקציות ובדרך הורסת את כלכלת עירק

האיראנים מתעללים בכלכלה העיראקית הרעועה ממילא ולפי דיווח בכלי תקשורת פרסי-אופוזיציוני למשטר, משמרות המהפכה מבריחים מיליוני דולרים מעיראק לחשבונות של משמרות המהפכה באיראן בסיועה של שגרירות איראן בבגדד

כסף איראני
כסף איראני צילום: Iran international

ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' מפרסם כי חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, מבריח מיליוני דולרים מעיראק לחשבונות של משמרות המהפכה באיראן בשיתוף עם שגרירות איראן בבגדד.

על פי הדיווח, מוחמד טאג'ן ג'ארי, המנהל הפיננסי של יחידה 400 של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, מפקיד את הסכום הנדרש לחשבון של המשמרות בבנק אנסאר בטהרן.

הרשת מנוהלת על ידי מחמוד חוסניזאדה, מוותיקי כוח קודס בעיראק, בסיועם של אזרחים עיראקים, מיית'ם חמזה, קאסם דראג'י, ומית'ם סדג'י. יחד עם הזרוע הביצועי של טג'אן ג'ארי בעיראק מוסטפא פאק בטין, עובד שגרירות איראן וחבר בכוח קודס, שמקבל דולרים מצ'יינג'ים בעיראק לאחר הנפקת תעודת פיקדון בטהראן.

הכסף כאמור נמשך על ידי הפעילים של משמרות המהפכה בעיראק, וכך הם מלבינים את ההון ופשוט מרוקנים את שוק ההון העיראקי. רשת פיננסית זו פוגעת בכלכלה העיראקית כדי לעקוף את הסנקציות לטובת משמרות המהפכה. משמרות המהפכה משתמשים גם באנשי שגרירות המשטר האיראני כדי להונות את מערכת הבנקאות העיראקית.

לפני כשנה, במהלך עבודתו של איראג' מסג'די כשגריר עיראק באיראן, ערוץ אל-ערביה פרסם מסמך שהראה כי יותר מ-60 מיליארד דינר של מניות של חברות אנרגיה איראניות הופקדו בחשבון השגרירות האיראנית בבנק המסחרי של עיראק, שהייתה אמורה לשמש להוצאות השגרירות, אבל היא הגיעה לידי כוח קודס של משמר המהפכה האיראנית.

כדי למנוע הלבנת הון, הבנק המרכזי בארה"ב הורה לבנקים עיראקים פרטיים למלא טופס דיגיטלי עבור כל העברה, הכולל את כל הפרטים, כולל יעד ההעברה. אבל בנקים פרטיים רבים לא רשמו את פרטיהם במערכת האלקטרונית הזו, ומקבלים את הדולרים הדרושים להם משוק המטבעות השחורים בבגדד. בשלושת החודשים האחרונים ערכו של המטבע הלאומי העיראקי ירד ביותר מ-10%.

לאחרונה הודיעה ארה"ב כי תטיל סנקציות על 16 בנקים עיראקים. איראן דורשת מבגדאד כארבעה מיליארד דולר ממכירת חשמל וגז. במהלך השנים האחרונות, ארצות הברית אישרה לבנקים העיראקים לתת כסף לאיראן, באופן שיוכל לשמש למזון, תרופות ומוצרים חיוניים אחרים לעם.

אך שורה של בנקים עיראקים משתפים פעולה עם משמרות המהפכה, רובם הוקמו רק כדי לטפל בממשלת איראן, ונושא זה הוביל לעליית מחיר הדולר בעיראק, והשפיע על עיראק לרעה.

עיראק איראן הלבנת הון ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד