כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יצואנית טרור

כוחות מיוחדים תפסו כלי נשק איראניים בדרך לתימן

צרפת מגבירה את התפקיד הצבאי שלה במאבק בהברחת נשק. הכוחות הצרפתיים תפסו נשק שהיה בדרכו למורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן ופועלים בתימן

נשק איראני שנתפס בחודש שעבר
נשק איראני שנתפס בחודש שעבר צילום: הצי האמריקני

כוחות מיוחדים צרפתיים תפסו מטען של כלי נשק ותחמושת שסופקו על ידי איראן, ונועדו למורדים החות'ים החמושים בתימן. המבצע הינו חלק ממאמץ לבלום את טהרן, כך לפי גורמים שמכירים את המבצע ושוחחו עם העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ארה"ב ובעלות בריתה האשימו את טהראן בכך שסיפקה לכוחות החות'ים טילים, מל"טים וכלי נשק אחרים שבהם השתמשו לביצוע מאות התקפות נגד ערב הסעודית, ואיחוד האמירויות הערביות. טהראן מספקת תמיכה פוליטית גלויה לכוחות החות'ים, אך הכחישה כי היא מספקת להם נשק בניגוד להחלטות האו"ם.

ב-15 בינואר ספינת מלחמה צרפתית עצרה ספינת הברחה חשודה מול חופי תימן, על הסירה עלה הצוות הצרפתי שעבר הכשרה מיוחדת, כך אמרו גורמים רשמיים, הצבא הצרפתי גילה יותר מ-3,000 רובי סער, חצי מיליון כדורים של תחמושת ו-20 טילים מונחים נגד טנקים.

הדיווח הנוכחי הוא המשך לניסיונות איראניים לתמוך בחות'ים. בחודש דצמבר האחרון האמריקאים תפסו כלי נשק בדרכם לתימן. זוהי תפיסת הנשק הבלתי חוקי השנייה של הצי החמישי של ארה"ב באותו חודש. הכוחות מצאו יותר ממיליון כדורים של תחמושת 7.62 מ"מ; 25,000 כדורים של תחמושת 12.7 מ"מ; כמעט 7,000 חלקים לרקטות, ולמעלה מ-2,100 ק"ג של חומר המשמש לשיגור רימונים מונעים רקטית.

נשק צרפת ארה"ב תימן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד