י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממצאי התחקיר

היירוט בגבול רצועת עזה: "שיקול מבצעי נכון"

מתחקיר שנערך בחיל האוויר עולה כי היירוט במוצאי שבת בשמי רצועת עזה התבצע בהתאם לכללים והנהלים: "לא ניתן לקבוע אם הייתה מטרה" | צה"ל: "נמשיך להגן באופן רציף על שמי המדינה"

היירוט בגבול רצועת עזה: "שיקול מבצעי נכון"
מבצע עלות השחר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל קיים מוקדם יותר היום (ראשון) תחקיר בעקבות שיגור המיירטים אמש בגבול רצועת עזה. מהתחקיר, שנערך בחיל האוויר, עולה כי היירוט בוצע בהתאם לכללים והנהלים, ובשיקול דעת מבצעי נכון.

לפי דובר צה"ל, לאור תנאים מבצעיים שונים וגם לאחר התחקיר לא ניתן לקבוע בוודאות האם הייתה מטרה אווירית בפועל. "צה"ל ימשיך להגן באופן רציף על שמי המדינה", נאמר בהודעת הצבא.

אתמול בוצע יירוט בשמי רצועת עזה, מבלי שנשמעה אזעקה. תושבים בשדרות וכמה יישובים בעוטף עזה דיווחו על שמיעת פיצוצים בעקבות היירוט שנעשה באמצעות כיפת ברזל.

מדובר צה"ל אמש כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בשמי רצועת עזה וכי לא מדובר בירי רקטי. בצבא הוסיפו כי נמשכת שגרה מלאה בעורף. יחד עם זאת, במהלך היום בחנו בצבא האם טילי ה'טמיר' שוגרו לעבר כלי טיס או בשל זיהוי שגוי. בין היתר נבדקת האפשרות כי ציפורים זוהו בטעות ככלי טיס.

בהודעה ששיגרה אתמול עיריית שדרות לתושבים נאמר כי לפי צה"ל לא בוצע ירי מכיוון הרצועה ולכן לא הופעלה אזעקה. "מערכת כיפת ברזל זיהתה כלי טיס עוין ויירטה אותו מעל שטח הרצועה. לילה טוב ושקט", נמסר בהודעה.

יירוט תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד