ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בתגובה לבן גביר

המפכ"ל שבתאי באיגרת לשוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"

באגרת חריגה ששיגר המפכ"ל שבתאי לשוטרים והמפקדים, הוא השיב לשר בן גביר שבימים האחרונים התלונן על יחסם המקל של השוטרים למפגינים נגד הרפורמה המשפטית, ואף זימן את ממ"ז י-ם לבירור: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות", נכתב

המפכ"ל שבתאי באיגרת לשוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"
המפכ"ל ובן גביר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שיגר היום (חמישי) אגרת לשוטרים והמפקדים, ובה התייחס לסערות שפרצו לאחרונה על רקע פעילות המשטרה. בין היתר, התייחס שבתאי למחאות נגד הרפורמה נגד הרפורמה במערכת המשפט, וגיבה את הקצינים. זאת לאחר שבשבוע שעבר זימן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את מפקד מחוז ירושלים, בשל ההתנהלות במחאה בבירה.

"אנו משטרה של החברה הישראלית כולה, הפועלת מתוקף אחריותה לשלום וביטחון הציבור. ככזו לעולם נשאר ממלכתיים ונמשיך לקבל החלטות שאין בהן שיקולים זרים, מלבד החוק", כתב שבתאי. "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".

המפכ"ל הוסיף: "כמי ששולח אתכם המפקדים והשוטרים אל משימות מורכבות ומאתגרות מדי יום ביומו, אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק. החלטות אשר ממחישות הלכה למעשה את מיקומה ותפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית. מקומם של המפקדים יהיה תמיד בחזית ובראש הכח, הם מוכיחים וימשיכו להוכיח דוגמא אישית, מקצועיות ואחריות עילאית.

"אני מצפה מכם המפקדים והשוטרים, להקפיד הקפדה יתרה על רוח המשטרה וערכיה חרף הלכי הרוח הסוערים. אני רואה בכם שגרירים של החוק הפועלים אך ורק עפ"י החוק ואני מאמין שבכך נשמש דוגמא ועוגן לחברה הישראלית כולה. אנו חברה חפצת חיים וביכולתנו כחברה להתמודד גם עם האתגר שלפתחנו, שיסכם שבתאי את המכתב לשוטרים.

מפכ"ל המשטרה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד