כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
תופעה הולכת וגוברת

נתב"ג: 17 נוסעים ניסו להיכנס לישראל עם דרכונים מזויפים

תופעה הולכת וגוברת של אזרחים גיאורגים שמנסים להיכנס לישראל לשם עבודה באמצעות דרכונים מזויפים. 17 נחשפו בשבוע שעבר בנתב"ג ויוחזרו למוצאם | "מבחינתם ישראל זה גן עדן מבחינה כלכלית ולכן הם מגיעים כדי להיכנס לפה כשהם 'שקופים' תחת זהות בדויה"

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שוב זה קורה: בסוף השבוע שעבר נחתו בנתב"ג 17 אזרחים גיאורגים בטיסה לישראל עם דרכונים מזויפים וכרטיסי אישור מעבר מועתקים, לשם עבודה בישראל מבלי שיידעו על קיומם כאן.

לפי הדיווח ב'מאקו' הגיאורגים ירדו מהמטוסים וצעדו לעבר בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. כשאלו התחילו לתשאל אותם, נדהמו לגלות שהם מחזיקים בדרכונים מזויפים. לפי החשד כל אחד מ-17 המהגרים שילם אלפי יורו לרשת ההברחות הפועלת בארץ ובגיאורגיה כדי להיכנס לישראל, אך לרוע מזלם המהלך לא צלח.

בקרי הגבולות הצליחו למנוע את כניסתם של אותם אזרחים לישראל, והם יוטסו בחזרה לארץ מולדתם. יצוין כי מדובר בתופעה הולכת וגוברת בשנים האחרונות, כאשר הבקרים תפסו עד כה מאות בעלי אזרחות גיאורגית שניסו בשיטות דומות להיכנס לישראל כדי לעבוד בה מבלי להיתפס כשוהים בלתי חוקיים.

גורם בנתב"ג אומר ל'מאקו' כי "מבחינתם ישראל זה גן עדן מבחינה כלכלית ולכן הם מגיעים כדי להיכנס לפה כשהם 'שקופים' תחת זהות בדויה שלא יידעו על קיומם כך שלא יוכלו לאתר אותם ולגרשם. הם כל הזמן מנסים לשכלל את השיטות שלהם כדי להיכנס לארץ".

לפני כשלושה חודשים נתפסו שתי נשים "חרדיות" שנחתו בליל שבת בנתב"ג ועוררו מיד את חשדם של בקרי הגבולות. עד מהרה הן נחשפו כמחופשות. השתיים שתכננו להיכנס לישראל עם אשרת תייר ובפועל לעבוד ולהשתקע כאן הוחזרו למוצאן.

גיאורגיה דרכונים כניסה לישראל זהות בדויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד