ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא עשו שיעורי בית

הפתעה בנתב"ג: שתי "חרדיות" נחתו בליל שבת וסורבו כניסה

שתי נשים "חרדיות" שנחתו בליל שבת בנתב"ג עוררו מיד את חשדם של בקרי הגבולות ועד מהרה נחשפו כמחופשות. השתיים שתכננו להיכנס לישראל עם אשרת תייר ובפועל לעבוד ולהשתקע כאן הוחזרו למוצאן | לאחרונה מזהים הבקרים תופעה הולכת וגוברת של גיאורגים שמנסים להשתקע בישראל בדרכי רמיה והתחזות

הפתעה בנתב"ג: שתי "חרדיות" נחתו בליל שבת וסורבו כניסה
הנשים שנתפסו בנתב"ג צילום: ביקורת הגבולות

שתי נשים מחופשות לחרדיות נחתו בליל שבת בנתב"ג, עוררו חשד אצל בקרי הגבולות ועוכבו לבדיקה. השתיים בנות 41 ו-59 שהגיעו בטיסה מגאורגיה התגלו כאמור כגויות אזרחיות גאורגיה שהתחפשו לחרדיות. כך מדווחת סיון חילאי באתר ynet.

לפי הדיווח, לאחר שהן עוכבו לתשאול, התברר ששתי הנשים שהגיעו ארצה מגאורגיה, התכוונו להשתקע בישראל שלא כחוק ולעבוד בה. כשזהותן ומטרתן התגלתה, כניסתן ארצה נדחתה והן נשלחו בחזרה למדינת מוצאן. בנוסף אליהן, נתפסו במהלך השבת 20 נוסעים נוספים שניסו להסתנן לישראל ממניעים לא חוקיים וכניסתם נדחתה.

הנשים שנתפסו מחופשות לחרדיות.

ב-ynet מציינים כי מזה תקופה עדים בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג לתנועה ערה במיוחד של אזרחי גאורגיה, שמגיעים ארצה עם אשרת תייר, אך למעשה מתכוונים להיטמע בקהל הישראלי, מיד עם נחיתתם בארץ. המטרה שלהם כבר נחשפה והיא לדלג על שלב ביקורת הגבולות, כך שיוכלו להסתנן לישראל ולעבוד בה מבלי שיהיה מידע עליהם במערכות הישראליות.

השיטה המועדפת על רבים מהם היא התחזות לעובדי שדה התעופה, לרבות תג עובד מזויף ומדים דומים למדי עובדים או בקרים. בקרי הגבול ועובדי השדה עלו על השיטה והנוסעים המדוברים מסורבים כבר בכניסה. אולם בליל שבת הופתעו בקרי הגבולות לגלות שיטה חדשה - שתי נשים שלבשו בגדים צנועים, חצאיות ארוכות, שרוולים ארוכים וכיסוי ראש והתחזו לחרדיות המגיעות לבקר בישראל אלא שהן לא עשו מספיק שיעורי בית כדי לדעת שחרדים לא טסים בשבת וכך נחשפו.

דרכונה של אחת הנשים.

נתב"ג מחופש לחרדי גיאורגיה אשרת תייר אשרת כניסה אשרת שהייה אשרת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד